آخرین وضعیت خدمات رسانی به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آخرین وضعیت خدمات رسانی به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  عبدالخالق کشاورزی قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که پس از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دختران استان هرمزگان، به شهرستان داراب سفر کرده بود، با اعلام آخرین وضعیت ارائه خدمات به مصدومان این حادثه، گفت: پزشکان و کارکنان بیمارستان داراب، سنگ تمام گذاشتند.

وی، از ابتدای صبح امروز، دهم شهریور، در پی وقوع این حادثه، عازم شیراز شد تا از نزدیک بر روند ارائه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه، نظارت داشته باشد.

 عبدالخالق کشاورزی دقایقی پیش اظهار کرد: ۶۸ پرستار در اورژانس و بخش و اتاق عمل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، از بامداد امروز تا ساعت ۱۴ مشغول ارائه خدمات بوده اند.

وی ادامه داد: قابل ذکر است ۳۲ نفر از این نیروها، شب کار بوده اند که با وجود اتمام نوبت کاری در صبح، همچنان در بیمارستان برای کمک حضور دارند، چهار جراح و پنج متخصص مدیکال، با همراهی ۴ پزشک عمومی مشغول مداوای سانحه دیدگان هستند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه از انجام ۳۰ مورد سی تی اسکن، ۷۲ مورد xray، پنج مورد MRI و ۱۶ مورد سونوگرافی برای مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: همچنین برای همه بیماران، آزمایش‌های پاراکلینیکال پانل تروما، انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ دانش آموز نیز تا ساعاتی دیگر و پس از تکمیل دوره تحت نظر و انجام آزمایش‌های لازم ترخیص می‌شوند و ۶ عمل جراحی انجام و ۵ عمل دیگر نیز در برنامه انجام تا ساعاتی دیگر است.

 کشاورزی بیان کرد: با وجود تعداد زیاد مصدومان، کار تریاژ به سرعت انجام و در کمتر از ۴ ساعت، همه بیماران به بخش vip، ICU و یا اتاق عمل منتقل شدند و در حال حاضر هیچ بیماری در اتفاقات نیست.

۴ مصدوم انتقال یافته به مرکز ترومای شهید رجایی و یک مصدوم اعزامی به بیمارستان نمازی، به کمک اورژانس هوایی فارس نیز هم اکنون با بسیج خدمات رسانی تیم فوق تخصصی، در حال دریافت ارائه خدمات درمانی لازم هستند و بیمارستان‌های شیراز نیز، برای پذیرش احتمالی مصدومان اعزامی، در حالت آماده باش به سر می‌برند.

 داوودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز دقایقی پیش با حضور در بیمارستان داراب و عیادت از مصدومان این حادثه، از تیم ارائه خدمات این بیمارستان قدردانی کرده و ضمن اشاره به مدیریت صحیح این بحران، روند خدمات رسانی را یک کار جهادی عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

 وضعیت رسیدگی به دانش آموزان حادثه واژگونی اتوبوس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار