استاندار فارس خبر داد؛

امدادرسانی به موقع مانع از افزایش تلفات دانش آموزان شد

استاندار فارس گفت: خدمات رسانی به موقع مانع از افزایش تلفات حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمد علی افشانی استاندار فارس گفت: خدمات رسانی و امداد رسانی به موقع و سریع نیرو‌های امدادی و اورژانس استان فارس به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اجازه نداد که تعداد کشته‌های این حادثه افزایش یابد.


وی افزود: به جز ۹ نفری که در زمان وقوع حادثه در دم جان باختند، هیچ مصدوم دیگری به دلیل حضور به موقع عوامل اورژانس جان خود را از دست نداد.


افشانی ادامه داد: با توجه به اینکه اتوبوس در ساعت حدود چهار بامداد در شهرستان داراب دچار سانحه شده، این نشان می‌دهد که ساعت حرکت آن بعد از ساعت ۲۴ بوده و پلیس نیز در گزارش اولیه خود، خواب آلودگی و خستگی راننده را علت بروز این حادثه اعلام کرده است.


استاندار فارس بیان کرد: ماموران اورژانس و پلیس راه به محض اطلاع از وقوع حادثه در کمتر از ۱۰ دقیقه در محل حاضر شده و ۳۴ مصدوم این حادثه را به وسیله چندین دستگاه آمبولانس به بیمارستان داراب منتقل کردند.


وی اظهار داشت: پنج نفر از مصدومان نیز که حالشان وخیم بوده به وسیله سه فروند بالگرد به بیمارستان‌های شهید رجایی و نمازی شیراز منتقل شدند که حال ۲ نفر از آن‌ها نسبت به بقیه وخیم‌تر است.


افشانی بیان کرد: در این حادثه تاکنون ۹ نفر جان باخته اند که شامل هفت دانش آموز، مالک اتوبوس و سرپرست دانش آموزان می‌شود.


استاندار فارس، از اقدام به موقع و سریع اورژانس، عوامل انتظامی و پلیس راه و ستاد مدیریت بحران و همچنین آموزش و پرورش که در دقایق اولیه بروز حادثه کار امدادرسانی و خدمات رسانی هم به مصدومان و هم به خانواده‌های آن‌ها نیز قدردانی کرد.


وی تصریح کرد: همچنین یک کمیته کارشناسی با حضور پلیس راه، بهداشت و درمان و ستاد مدیریت بحران استان برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه دلخراش تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام/ر

تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.