رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

سهل انگاری انسان ها عامل اصلی آتش سوزی جنگل های مازندران

علت ۹۵ درصد آتش سوزی‌ های جنگل عامل انسانی است.

غفاری رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۹۵ درصد آتش سوزی‌های کشور به علت عامل انسانی و به طور مشخص بی احتیاطی رخ می ‌دهد و باید در این زمینه آموزش‌ های لازم به مردم داده شود.

وی مهم ‌ترین مشکل در حوزه منابع طبیعی بحث فرهنگی است، چرا که مردم اطلاع دقیقی از منابع طبیعی ندارند و هرکسی برداشت خاصی از این حوزه دارد لذا در این زمینه باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شود تا مردم نسبت به این موضوع شناخت بهتری داشته باشند.

غفاری افزود: برخی شهروندان برای تفریح و سرگرمی در باغ و مراتع حاشیه شهر حضور یافته و اقدام به برپا کردن آتش می ‌کنند و بدون توجه به خاموش شدن کامل آتش، آن را ر‌ها کرده غافل از اینکه با وزش یک نسیم ضعیف، باغات و مراتع دچار آتش سوزی می ‌شوند.

رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران گفت: مازندران ۹۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و هر هکتار سالانه اکسیژن ۱۰ نفر را تامین می‌کند، آتش سوزی جنگل‌ها نه تنها حیات گونه‌های گیاهی، بلکه حیات انسان‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

وی افزود: وجود بطری‌ های شیشه‌ای آب معدنی هم در جنگل ‌ها می ‌تواند از علت‌ های وقوع آتش سوزی باشد، زیرا برخورد آفتاب به بطری می‌ تواند این آتش را ایجاد کند.

انتهای پیام/

فاجعه سرخ در کمین جنگل های هیرکانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار