افزایش 91 درصدی جمع آوری زکات در استان زنجان

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان زنجان گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان حجت‌الاسلام احمد جباری، با اشاره به این که 47 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است گفت : از آثار مهم پرداخت زکات در جامعه کاهش فاصله طبقاتی و تأمین اقتصاد جامعه اسلامی است.
وی افزود: پرداخت زکات موجب برکت در مال انسان و مصونیت آن در برابر آسیب‌ها و بلایای طبیعی می‌شود.
به گفته رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان از ابتدای سال جاری 31 میلیارد ریال در قالب زکات فطره و 16میلیارد ریال نیز در قالب زکات واجب و مستحبی بوده است .
جباری اظهار کرد: بیش از یک هزار و 500 عامل جمع‌آوری زکات در روستاها و مناطق شهری با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری دارند.
وی در ادامه با اشاره به این که بر اساس آمارهای موجود میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد افزایش داشته است گفت: درصدد هستیم تا با تبیین آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات در جامعه زمینه تحقق برنامه پیش‌بینی‌شده برای استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات را فراهم کنیم.


انتهای پیام / ک


جمع آوری 47 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.