هدیه‌ای که حضرت مهدی(عج) برای دعاگویانشان در نظر می‌گیرند

کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: دعا نوعی هدیه است. و زمانی که ما برای امام زمان (عج) دعا می کنیم و هدیه‌ای می‌دهیم ایشان نظاره‌گر ما هستند.

هدیه‌ای که حضرت مهدی(عج) برای دعاگویانشان در نظر می‌گیرندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ابراهیم پور کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: در قرآن آمده است که یهودی‌هایی که قبل از بعثت پیامبر(ص) اطراف مدینه زندگی می‌کردند، گفتند منتظر می‌مانیم تا پیامبر مبعوث(ص) به رسالت شود، ایمان بیاوریم.

وی ادامه داد: بعد از بعثت پیامبر (ص) مشرکین که هیچ دینی نداشتند ایمان آوردند اما یهودیان ایمان نیاوردند و پیامبر(ص) را انکار کردند به این علت که یهودی‌ها خودشان را آماده بعثت نکرده بودند و فقط زباناً می‌گفتند که منتظریم و در عمل آماده نبودند، به این دلیل که حاضر نبودند از پست و مقام و اموالشان دست بردارند.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی افزود: منتظرین "امام زمان (عج)" نیز در غیاب ایشان اگر قرار باشد که خود را آماده نکنند و دلبستگی به مال و پست و مقام و مادیات دنیوی داشته باشند یقیناً بعد از آمدن امام زمان (عج) نمی‌تواند دست از داشته های دنیوی بردارند و سراغ "امام زمان (عج)"بروند .

وی اظهار کرد: پس کسی که می‌خواهد خودش را آماده بداند باید تعلق به مادیات و پست و مقام نداشته باشد و ما باید خود را آماده کنیم تا زمانی که حضرت امام زمان (عج) آمدند بتوانیم سمتشان برویم.

ابراهیم پور در خصوص گرفتگی دل ها در عصر جمعه ها بیان داشت: در روایات آمده است که یک الی دو روز در هفته اعمال انسان‌ها به امام زمان(عج) ارائه می‌شود و ایشان ناظر بر اعمال ما هستند. اما در خصوص اینکه این دلگرفتگی جمعه‌ها ربط به آقا امام زمان (عج) و اعمال ما دارد یا خیر هیچ استنادی وجود ندار.

وی در ادامه درخصوص دعاهایی که باید برای امام زمان (عج) خوانده شود خاطرنشان کرد: دعا نوعی هدیه است. و زمانی که ما برای امام زمان (عج) دعا می کنیم و هدیه‌ای می‌دهیم ایشان نظاره‌گر ما هستند و همچنین خود حضرت مهدی(عج) نیز فرموده‌اند هر هدیه‌ای را به نحو احسنت بازگردانید. و از آنجایی که آقا امام زمان (عج) ناظر بر دعای ما هستند در عوض برای ما دعا کرده و شاید دعایی که توسط خودمان به اجابت نرسد با درخواست امام زمان (عج) به خواسته خود برسیم.

 منبع: میزان

انتهای پیام/

منتظر واقعی نباید به مادیات دنیوی دل ببندد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
الهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب کبری سلام الله علیها
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۱:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بسم الله الرحمن الرحیم الهم کن لولیک الحجت ابن الحسن صلواتک علیه و علی آباء فی هذا ساعة و في کل ساعة ولی و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکهنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا به رحمتک یا ارحم الراحمین...اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
الهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
آخرین اخبار