رئیس حوزه‌های علمیه در دامغان:

استادان حوزه‌های علمیه کشور در بیش از ۱۰۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در سراسر جهان در دستور کار است گفت: اساتید حوزه‌های علمیه ایران در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مشغول فعالیت هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،آیت‌الله علیرضا اعرافی در آئین افتتاح حوزه علمیه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی پیام وحی در دامغان اظهار داشت: ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در بین آحاد مردم و اقشار گوناگون جامعه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تفسیر موضوعی و تخصصی قرآن کریم یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات برای موفقیت در راستای اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی است افزود: راه‌اندازی این مرکز تخصصی برای نخستین بار در استان سمنان می‌تواند فرصت‌های مطلوبی را در این عرصه ایجاد کند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: روحانیان و طلاب باید برای فراگیری تفسیر موضوعی قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه این مراکز تخصصی اذعان کرد: دشمنان از توطئه‌ها و هجمه‌های گوناگون برای ایجاد تفرقه و شبهات مختلف علیه اسلام و جهان مسلمان استفاده می‌کند که باید مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرد.

اعرافی پاسخگویی به شبهات را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه‌های علمیه دانست و گفت: پاسخ این شبهات باید علمی و برگرفته از آیت و کلام قرآن باشد و در این صورت نتایج مثبت و تأثیرگذار حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: اساتید برجسته حوزه‌های علمیه ایران در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در حال فعالیت هستند و این مهم مصداق بارزی از ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در سایر کشور‌های نامسلمان است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر لزوم گسترش و تقویت فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در کشور بیان کرد: افزایش رشته‌های تخصصی در حوزه‌های علمیه کشور و افزایش تعداد طلاب و ارتقا سطح علمی اساتید حوزه‌های علمیه را از مهم‌ترین اهداف اولویت‌دار این نهاد برشمرد.

انتهای پیام/پ

لزوم گسترش و تقویت فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.