117 هزار بیکار در استان کرمان

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: براساس برنامه دو سالانه اشتغال استان، باید در سال جاری 34 هزار و 278 نفر شغل ایجاد شود که تاکنون 5 هزار و 700 مورد ثبت سامانه رصد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اسماعیلی افزود: درخواست ما این است که ابلاغ سهمیه شهرستانی ایجاد اشتغال در سال جاری از طریق استانداری صورت گرفته و پیگیری فرمانداران پیگیری داشته باشند تا عدد مورد نظر تا پایان سال محقق شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان نزدیک به 2 هزار و 513 نفر ورودی بازار کار در سال جاری داشته و در این زمینه خوب عمل کرده و تا پایان سال بیش از سهمیه کار خواهد کرد، تصریح کرد: تا نیمه اول سال 97 برنامه پنج ساله اشتغال استان کرمان تدوین و ابلاغ خواهد شد و سعی شده آمار نزدیک به واقع بوده و زیاده گویی نباشد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری همه شهرستان های استان اعلام شده، اظهار کرد: استان کرمان 3 میلیون و 164 هزار نفر جمعیت دارد که جمعیت بالای 10 سال استان 2 میلیون و 550 هزار نفر و جمعیت فعال استان یک میلیون و 32 هزار نفر است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در ورودی به بازار کار، از متوسط کشور پایین تر هستیم، افزود: بیشترین نرخ بیکاری استان ها 25 درصد و کمترین نرخ 6.9 درصد است.
وی گفت: 915 هزار نفر جمعیت شاغل استان و 117 هزار نفر جمعیت بیکار استان اعلام شده که میانگین نرخ بیکاری سال قبل 11.4 درصد اعلام شد و کشور 12.6 درصد است که کرمان رتبه ششم کشور را دارد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: 34 درصد از اشتغال استان در کشاورزی، 26 درصد صنعت و مابقی در بخش خدمات است و پیش بینی می شود اشتغال کشاورزی در پنج سال آینده ریزش داشته باشد. به همین جهت اشتغال در بخش کشاورزی کمتر دیده شده و عدد ایجاد اشتغال این حوزه بیشتر در خدمات و صنایع تبدیلی دیده شده است.

انتهای پیام/ی

کرمان رتبه ششم نرخ بیکاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.