مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد:

تحصیل ۱۷/۵ درصد از دانش آموزان لرستان در مدارس غیردولتی/ نظارت بر اخذ مجوز مدارس غیردولتی

بخشی از رسالت تعلیم و تربیت بر عهده مدارس غیردولتی است و آموزش و پرورش با اذعان به این واقعیت وظیفه خود می‌داند از مدارس کارآمد و موفق حمایت کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، گفت: مدارس غیردولتی باید کیفیت آموزشی و پرورشی را ارتقاء دهند تا مورد استقبال خانواده‌ها قرار گیرند.

وی در ادامه به مطالبات آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی پرداخت و گفت: طبق تبصره ۳ بند ۹ قانون مدارس غیردولتی، باید هرساله تراز نامه مالی این مدارس ثبت شود و امور مالی شفاف باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به ماده ۲۰ هم اشاره کرد و گفت: کلیه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی موظف‌اند ۴ درصد از درآمد سالانه خود را به حساب درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش واریز کنند تا آموزش و پرورش بتواند برنامه‌های خود را در راستای اعتلای علمی و فرهنگی دانش آموزان پیش ببرد.

وی افزود: آموزش و پرورش هم با دقت و حساسیت این ماده‌قانونی را دنبال خواهد کرد.

دریکوند به رعایت حقوق معلمان آزاد این مدارس هم اشاره کرد و گفت: مؤسسان مدارس غیردولتی نباید در حق معلمان آزاد اجحاف کنند و باید طبق قانون مطالبات آن‌ها را تأمین و پرداخت نمایند.

وی در ادامه گفت: معلمان آزاد این مدارس قبل از ورود به مدارس غیردولتی باید صلاحیت‌های حرفه‌ای آنان توسط هسته گزینش احراز و ابلاغ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این که باید بخشی از شهریه پرداختی خانواده‌ها صرف برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه شود گفت: باید مدارس غیردولتی بستر مناسب را برای برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه و تقویتی در سری مخالف فعالیت مدارس داشته باشند.

وی به ساماندهی توسعه هدایت تحصیلی و رعایت نرم دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف تحصیلی اشاره کرد و افزود: مدارس غیردولتی نباید خارج از ظرفیت مجاز نسبت به ثبت‌نام دانش آموزان اقدام کنند.

نظارت بر اخذ مجوز مدارس غیردولتی

رئیس شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی لرستان هم خواستار نظارت دقیق بر اخذ مجوز به مؤسسان مدارس غیردولتی شد و گفت: نباید بدون حساب‌وکتاب مجوز مدارس غیردولتی صادر شود.

وی افزود: آموزش و پرورش باید از ظرفیت معلمان مازاد در مدارس غیردولتی استفاده کند؛ چراکه این مدارس هم در راستای اهداف تعلیم و تربیت گام برمی‌دارند.

بابایی در ادامه به اجرای بسته حمایتی اشاره کرد و افزود: اجرای بسته حمایتی ضمن اینکه از فعالیت مدارس غیردولتی حمایت می‌کند؛ می‌تواند هزینه آموزش و پرورش را برای ادامه تحصیل دانش آموزان کاهش دهد.

انتهای پیام/د

۱۷/۵ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.