وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد؛

افزایش 480 درصدی شمار عملیات نیروی هوایی انگلیس در سوریه

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد عملیات نیروی هوایی انگلیس در سوریه در شش ماهه نخست سال جاری میلادی 480 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه، موسسه تحقیقاتی «درون وارز» به نقل از وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد شمار ماموریت‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در سوریه در 6 ماه نخست سال جاری میلادی، 480 درصد افزایش داشته است.

در بیانیه‌ای که این نهاد منتشر کرد، آمده است: «بر اساس آمار منتشره، تعداد ماموریت‌های هوایی انگلیس در سوریه در نیمه نخست سال 2017 نسبت به 6 ماه گذشته، 480 درصد افزایش داشته است. (تعداد ماموریت‌های هوایی انگلیس از 124 به 593 افزایش یافته است.) با این‌حال، علی‌رغم افزایش ماموریت‌ها در سوریه، بخش اعظمی از حملات هوایی جنگنده‌های انگلیسی در عراق انجام می‌شوند؛ به طوری که 81 درصد از موشک‌ها و بمب‌های انگلیس در عراق مورد استفاده قرار گرفته اند. (تعداد موشک‌ها و بمب‌های استفاده شده در عراق 489، و تعداد آن در سوریه 118 عدد اعلام شده است.)»

در این میان، آمار منتشر شده نشان می‌دهد شمار ماموریت‌های هوایی انگلیس در عراق تقریبا نصف شده است. تعداد حملات هوایی این کشور در عراق از 625 ماموریت، به 337 ماموریت کاهش یافته است.

علاوه بر این، ماموریت‌های پهپادهای «ریپر» انگلیس در سوریه بیشتر از عراق انجام شده است.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا متشکل از 70 کشور است. این ائتلاف از طریق حملات هوایی، زمینی و موشکی علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مبارزه می‌کند.

انتهای پیام/

 

افزایش عملیات نیروی هوایی انگلیس در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار