رئیس پلیس فتای مازندران اعلام کرد

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب افراد در مازندران

فردی که با تهیه مدارک جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب افراد می کرد، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتای مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه متهم را که با استفاده از یکی از سامانه های اینترنتی بانک 95 میلیون ریال از حساب شاکی برداشت کرده بود شناسایی کردند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی ماموران با هماهنگی مرجع قضائی متهم را که با استفاده از این سامانه و برداشت غیر مجاز از حساب افراد مختلف آن را صرف خرید سکه در بازار تهران کرده بود در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: متهم با استفاده از موقعیت شغلی خود در در یک شرکت با دسترسی به کپی شناسنامه و کارت ملی مشتريان آن شرکت اقدام به تهيه سيم کارت‌ های جعلی به نام اشخاص مختلف کرده و از آن طریق با به دست آوردن رمز حساب اشخاص مختلف نزد یکی از بانک ها به صورت اینترنتی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب مشتریان آن می کرد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: با تکميل تحقيقات و با توجه به اقدامات صورت گرفته، پرونده به همراه متهم تحویل دادسرا و در نهایت روانه زندان شد.

وی به دارندگان حساب های اینترنتی و عضو شتاب توصیه کرد: هرگز از نام کاربری و رمز عبور مشابه استفاده نکنند و همواره از یک رمز قوی و غیر قابل حدس استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار