داوودیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دارو‌های بیماری‌های نادر تحت پوشش بیمه نیستند

مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر گفت: در انجمن بیماری‌های نادر در حدود ۱۵۰ هزار نفر عضویت داشته، اما دارو‌های این بیماران تحت پوشش بیمه نیستند.

تحت پوشش نبودن دارو‌های بیماری‌های نادر/ ابتلای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به انواع بیماری‌های نادر در کشورعلی داو‌ودیان مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بنیاد بیماری‌های نادر ایران در جهت چکا‌پ پرستاران و ارائه دهندگان خدمات پزشکی تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده است تا سلامت روح و جسم جامعه پزشکی حفظ شده و در دراز مدت دچار بیماری‌های مختلفی نشود.

 وی بیان کرد: بنیاد بیماری‌های نادر همه ساله تحت عنوان طرحهای مختلفی از جمله ولایت اقدام به ویزیت رایگان عموم مردم، جامعه پزشکی و اعضای خانه کارگر می‌کند و امسال نیز در دهه مهر‌ورزی از عید قربان تا غدیر اقدام به ویزیت رایگان و پایش سلامتی پرستاران سراسر کشور انجام می‌دهد.

داو‌ودیان عنوان کرد:کلیه خدماتی که به وسیله پزشکان بیماری‌های نادر به مردم ارائه می‌شود کاملا رایگان است و در طرح مهر‌ورزی پرستاران و اعضای خانه کارگر می‌توانند از این امکانات به صورت رایگان استفاده کنند، همچنین امسال 18 پزشک در هفته مهرو‌رزی کار ویزیت افراد را بر عهده دارند.

 وی تاکید کرد: مرکز کلینیک نادر به صورت شبانه‌روزی خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان ارائه می‌دهد و تا به امروز 28 نوع بیماری نادر در کشور شناسایی شده که همگی بیماران سرویس رایگان از بنیاد بیماری‌های نادر دریافت می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار نفر بیمار در انجمن بیماری‌های نادر عضو هستند و از امکانات پزشکی این مجموعه به صورت رایگان استفاده می‌کنند و همچنین بر اساس مطالعاتی که به تازگی در کشور انجام شده در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از مردم ایران به بیماری‌های نادر مبتلا هستند.

 وی یادآور شد: یکی از مشکلات مهم بیماران نادر تامین هزینه‌های درمانی آنها است زیرا تمام داروهای آنها وار‌داتی و متاسفانه بیمه‌ها این داروها را تحت پوشش قرا نمی‌دهند و من امیدوارم با مساعدت نمایندگان مجلس، سازمان غذا  و وزارت بهداشت این مسئله به زودی برطرف شود.

 انتهای پیام/

شناسایی 28 نوع بیماری نادر در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار