استاندار فارس خبر داد؛

افتتاح طرح های عمرانی در فارس/آغاز نهضت استفاده از انرژی خورشیدی

استاندار فارس از افتتاح بزرگ ترین کارخانه تولید پنل های خورشیدی و طرح های عمرانی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد علی افشانی استاندار فارس در مراسم گازرسانی به بخش های از شهرستان قیر و کارزین، گفت: یکی از راه های کسب درآمد برای روستائیان، تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی و فروش آن به وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه آب تخصیص داده شده از سد سلمان فارسی برای شهرستان قیر و کارزین باید به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد، افزود: دیگر نباید از روش های غرقابی برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده کرد و همگان باید به سمت بهره گیری از روش های نوین آبیاری حرکت کنند.

استاندار فارس با بیان این که شورای عالی آب کشور در اسفندماه سال گذشته سالانه ۷۰ هزار هکتار آبیاری نوین را برای استان فارس تصویب کرده است، افزود: با توجه به این که این اعتبارات ۸۵ درصد به وسیله دولت و ۱۵ درصد به وسیله افراد تامین می شود باید تلاش کنید سهم شهرستان را در این زمینه بالا ببرید.

افشانی با اشاره به اینکه کشت گلخانه ای باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: درآمد کشاورزی در یک متر مربع گلخانه، ۱۵ برابر کشاورزی در زمین های آزاد خواهد بود.

وی ادامه داد: در طول هفته دولت امسال بیش از یک هزار پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در استان فارس به بهره برداری رسیده است.

استاندار فارس با بیان این که گاز انرژی مورد نیاز برای رفاه مردم و همچنین بخش های تولیدی است گفت: در هفته دولت، در شهرستان قیر و کارزین یک شهر و ۹ روستا گاز رسانی شده اند.

افشانی با اشاره به این که در ۵۰ سال گذشته ۶۰۴ روستا و در چهار ساله دولت تدبیر و امید ۸۷۰ روستا در این استان گازرسانی شده است که ۲۶۶ روستا بیش از ۵۰ سال گذشته است، تاکید کرد: تا پایان سال ۹۷ همه روستاهای واجد شرایط استان فارس گازرسانی خواهند شد.

استاندار فارس اضافه کرد: مناطقی توسعه پیدا می کنند و آینده درخشانی خواهند داشت که مردم و به ویژه متخصصان و تحصیل کردگان آن قدم های اساسی را برای عمران و توسعه بردارند.

وی تصریح کرد: اگر منتظر دولت بمانید، حل همه مشکلات توسط دولت امکان پذیر نخواهد بود زیرا منابع محدود، جمعیت فراوان و پراکندگی مراکز جمعیتی زیاد است.

استاندار فارس گفت: اشتباهی که قبلا صورت می گرفت این بود که خدمات مختلف مانند راه و برق را به روستاها می بردیم اما کمتر به اشتغال توجه می کردیم؛ با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال مردم روستاها و شهرهای کوچک در محیط های خود بمانند تا سرمایه گذاری هایی که در زمینه تامین خدمات در این محیط ها صورت گرفته است مورد استفاده قرار گیرد.

افشانی با بیان اینکه بخشی از اشتغال پایدار جامعه روستایی باید در اینترنت تامین شود، ادامه داد: امروزه بخش قابل توجهی از تجارت جهانی در فضای اینترنت صورت می گیرد و روستائیان ما که مظلومانه تولید می کنند ولی بهره مند نمی شوند باید محصولات خود را در این محیط به مصرف کننده نهایی معرفی کنند تا با حذف واسطه ها به سود مناسبی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ن

افتتاح طرح در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.