بهره‌برداری از 40 شرکت تعاونی و یک اتحادیه همزمان با هفته تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: همزمان با هفته تعاون 40 شرکت تعاونی و یک اتحادیه در کردستانبه بهره برداری خواهد رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ احمد رشیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج با اشاره به اینکه  بخش تعاون به عنوان یک بخش اساسی در سطح کشور فعالیت می‌کند، گفت : برگزاری مراسم دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کردستان و افتتاح چندین تعاونی از برنامه های ما در این هفته خواهد بود.

 وی با اشاره به بهره‌برداری 40 شرکت تعاونی و یک اتحادیه همزمان با هفته تعاون درکردستان، افزود: در حال حاضر1هزار و 621 واحد تعاونی با عضویت  969 هزار و 442 نفر و اشتغالزایی 14 هزار و 226 نفر در سطح استان فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، بیان کرد: 330 تعاونی که 114 تعاونی آن از 10 درصد تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیازمند تسهیلات 40 میلیارد تومان هستند در سطح استان در دست اجرا است.

رشیدی با بیان اینکه این تعاونی‌ها به به ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شده است، افزود: این تعاونی‌ها با داشتن 4 هزار و 868 نفر عضو زمینه اشتغال 3 هزار و 758 نفر را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح روستا تعاون اشاره کردو گفت: در طرح اشتغال فراگیر دولت بسته‌های متعددی در نظر گرفته که کارورزی، کارآموزی توسعه بسته‌هایی که اشتغال فراگیر دارند و یکی از این بسته‌ها موضوع تعاون روستا است.

به گفته رشیدی،  در راستای اجرای بسته تعاون روستا وزارت تعاون ایجاد 947 تعاونی با اشتغال تعداد 26 هزار و 218 نفر هدف‌گذاری کرده است.

وی بیان کرد: در مرحله اول این طرح 1هزار تعاونی دریک هزار روستا تعریف شده که سهم استان کردستان ایجاد 24 تعاونی در 24 روستا و در مرحله بعد هم 22 تعاونی و در مجموع سهم کردستان در این بسته از طرح تعاون روستا 46 تعاونی در 46 روستا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب طرح تعاون روستا بسته به ظرفیت‌ و توانایی‌ها خود روستا انتخاب می‌شود و هر روستایی که مزیت خاصی دارد تعاونی بر اساس آن تعریف و ایجاد خواهد شد.

 رشیدی به اجراشدن  این طرح ها در روستاهایی با جمعیت بالای 50 خانوار اشاره کردو افزود: مزیت و ظرفیت‌های روستایی با برگزاری جلسات متعدد و همکاری دستگاه‌های مربوطه شناسایی شده است.

وی با اشاره به افزایش 10 برابری اعتبارات مشاغل خانگی در استان نسبت به سال گذشته، گفت: این اعتبار به 33 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، بیان کرد: سهم دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در استان حدود 200 میلیارد تومان است.

رشیدی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز اشاره کرد وافزود : واحدهای تعاونی می‌توانند در راستای سرمایه در گردش خود در سامانه بهین یاب ثبت نام و تعاونی‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز می‌توانند از تسهلیلات این سامانه استفاده کنند.

وی بیان کرد: 240 میلیارد تومان اعتبار سامانه بهین‌یاب برای بهسازی و نوسازی طرح‌های تولیدی در دو بخش صنعت و کشاورزی است که امیدواریم تعاونی‌ها بتوانند به نفع احسن در این زمینه بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/ م ح

اجرای طرح تعاون روستایی در 46 روستای کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.