هیئت حقیقت‌یاب یافته‎های حمله‌های هوایی هرات را اعلام می‌کند

مقام‎های محلی ولایت هرات می‎گویند که هیئتی حقیقت یاب، یافته‎هایش را دربارۀ حملات هوایی در این ولایت که در آن ۱۶ غیرنظامی جان باخته اند، پخش می‎کند.

هیئت حقیقت‌یاب یافته‎های حمله‌های هوایی هرات را اعلام می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که تاکنون روشن نیست این حمله از سوی نیروهای هوایی خارجی یا نیروهای افغان انجام شده است.

این درحالی است، که شماری ازباشنده‌گان ولسوالی زیرکوه هرات می‌گویند که در یک حملۀ هوایی دراین ولسوالی، ۱۶غیرنظامی جان باختند.

سخنگوی والی نیز کشته شدن غیر نظامیان را درنتیجۀ این حمله هوایی تأیید می‌کند ومی‌گوید که هئیتی ازسوی شورای امنیتی کشور برای بررسی این رویداد، گماشته شده است .

اما فرماندهی نیروهای حمایت قاطع تاکنون درین باره چیزی نگفته است.

در حال حاضر چهار تن از زخمی‌های این حمله هوایی درشفاخانه حوزه‌یی هرات زیر درمان استند و نزدیکان این زخمیان ادعا می‌کنند که سه هواپیمایی بر روستای شان انجام شدند که درنتیجه‌یی این حملات، چندین غیرنظامی که بیشترشان زنان وکودکان هستند، جان باختند و یاهم زخم برداشته‎اند.

از سوی هم، مومن شاه، یک باشندۀ ولسوالی زیرکوه می‎گوید: "هوا پیماها یک بم را بر پاسگاۀ طالبان انداختند وسپس گروهی ازطالبان به خانه‎های مردم پناه بردند، در این هنگام باشنده‎گان این روستا خانه های‌شان را ترک کردند و به زمین‌های اطراف روستا رفتند ودر این هنگام این هواپیماها یک بم را درمیان زنان وکودکان انداخت."

روز گذشته سخنگوی والی گفته بود که دراین حملات هوایی یک پایگاه طالبان آماج قرار گرفته است که درنتیجه‌یی آن یک زندان این گروه ویران شده است .

وی می پذیرد که در این حملات به غیرنظامیان نیز آسیب رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار