معرفی موزه/ 105

عجایب هفت‌گانه را در نگارخانه نصر ببینید + تصاویر

نگارخانه نصر که در کیلومتر ۱۴ جاده کرج-چالوس واقع شده است ، امروزه با عنوان موزه عجایب هفت‌گانه شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگارخانه نصر که در کیلومتر ۱۴ جاده کرج-چالوس قرار گرفته در سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده است.

عجایب هفت‌گانه را در نگارخانه نصر ببینید + تصاویر

 

این نگارخانه هم‌اکنون با عنوان موزه عجایب هفت‌گانه شناخته می‌شود و محل مناسبی برای نگهداری و نمایش نمونه‌های اصلاح و بازسازی شده اهرام ثلاثه، مجسمه زئوس، مقبره موسولوس، مجسمه رودس، معبد آرتمیس، فانوس الکساندریا و باغ‌های معلق بابل به شمار می‌آید.

 

عجایب هفت‌گانه را در نگارخانه نصر ببینید + تصاویر

 

بنا بر این گزارش، هرآنچه در موزه عجایب هفت‌گانه دیده می‌شود؛ ساخته نصرالله روحانی، مدیر این موزه است. ورودی نگارخانه نصر یک غار تاریک است که به نام «تماشاگه تاریخ» خوانده می‌شود. این فضا مکان نگهداری از نقاشی‌های زیبایی بوده که از روی نقاشی‌های غار لاسکو نمونه‌برداری شده‌اند.

 

عجایب هفت‌گانه را در نگارخانه نصر ببینید + تصاویر


با عبور از تماشاگه تاریخ «نگارخانه نصر» به تالار نگارخانه می‌رسیم که همچون تونل زمان بازدیدکنندگان را به قعر تاریخ می‌برد. این تالار محل نگهداری ماکت‌های عجایب هفت‌گانه جهان است.


شایان ذکر است؛ اگرچه نگارخانه نصر با چشم انداز طبیعی خارق العاده شامل رودخانه مواج و خروشان، درختان انبوه و قطور، سرسبزی چشم‌نواز در کنار شبیه سازی‌های عجایب هفت گانه دنیا و گنجینه آثار خوشنویسی و نقاشی٬ مکان بسیار مناسبی برای گردشگران فرهنگ دوست است، اما بسیاری از مسافران از وجود این موزه بی خبرند.


انتهای پیام/

 

 عجایب هفت‌گانه در ایران!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.