صادرات 2 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از استان اردبیل به ارمنستان و ترکمنستان

۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از استان اردبیل به مقصد کشورهای ارمنستان و ترکمنستان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در بهره‌برداری از مجتمع کشتارگاه طیور در اردبیل اظهار داشت: دامپزشکی در راستـای تسهیـل روند صادرات از استان اهتمام جدی دارد و با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزایش صادرات در حوزه دام و طیور و فراورده‌های خام دامی و تداوم آن در سال 96 را یکی از مصداق‌های بارز اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال می‌دانیم.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و 232 تن پا و پنجه مرغ تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به کشور ویتنام صادر شده است، گفت: اگر می‌خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و به دنیا عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت‌پذیری بیشتری با محصولات تولیدی سایر کشورها داشته و تولید با استانداردهای روز دنیا سازگار و رویکرد قوانین، صادرات محور باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات به عنوان یکی از شریان‌های تداوم اقتصادی یاد کرد و افزود: نظارت‌های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است.

صالحی با بیان اینکه از ابتدای سال نزدیک به 500 تن پودر گوشت تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است، اظهار کرد: نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع فراورده‌های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از وظایف استراتژیک دامپزشکی استان است.

وی گفت: مهمترین اقدامات و گام‌های دامپزشکی استان در راستای تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات راه‌اندازی سیستم یکپـارچـه قـرنطینـه مرزی، ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه‌برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

 

انتهای پیام/ع

صادرات جوجه یک‌روزه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار