سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح بیمارستان صحرایی ٧٢ تختخوابی منا از هشتم ذی الحجه/ انجام عملیات انتقال زائران با ۵۹۸ دستگاه اتوبوس

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت را با یک کلیک مشاهده کنید.

درمانگاه مجهز ایران در عرفات راه اندازی می شود/ انجام عملیات انتقال زائران با ۵۹۸ دستگاه اتوبوسبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

افتتاح بیمارستان صحرایی ٧٢ تختخوابی منا از هشتم ذی الحجه

جانشین مدیر عملیات پزشکی حج گفت: بیمارستان صحرایی منا از ٧ صبح امروز (هشتم ذی الحجه) با داشتن ٧٢ تخت خواب برای ارائه خدمات ویژه به زائران مشغول به فعالیت شده است.

اهمیت حضور واحد امداد و هیئت پزشکی در ایام تشریق

محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حضور پررنگ دو واحد عملیاتی امداد و راهنمایی زائرین و هیئت پزشکی را در ایام تشریق بسیار مهم است و باید حضور این افراد را با لباس متحدالشکل مخصوص در مسیرهای تعریف شده باعث آرامش زائرین دانست که در مواقع ضرورت خدمت رسانی مناسب نیز صورت گیرد.

بستری شدن 48 زائر ایرانی در بیمارستان های مکه

کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمربا بیان اینکه ۱۰ زائر در بیمارستان‌های سعودی در مکه مکرمه بستری هستند، اظهار کرد: ۳۸ زائر نیز در بیمارستان ایرانی مکه مکرمه بستری هستند که در مجموع تعداد افراد بستری شده نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

آخرین کاروان حجاج ایرانی 4 شهریورماه وارد عربستان شدند

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: تا آخرین ساعات 4 شهریور ماه 86 هزار و 300 نفر زائر ایرانی وارد مکه می شوند.

 توصیه به حجاج برای جلوگیری از گرمازدگی

پیرحسین کولیوند معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: زائران پس از طی هر 700 متر مسافت به این علت که احتمال بروز گرما زدگی در آن‌ها بالا می رود، حتما اقدام به نوشیدن آب کنند.

تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر نقش روحانیون در آرامش حجاج

حمید محمدی لازمه اجرای عملیات برنامه ریزی شده را همکاری روحانیون و مدیران در اجرای دستورالعمل‌ها دانست و با اشاره به نقش روحانیون، معین‌ها و معینه‌های کاروان‌ها درانتقال آرامش به زائران گفت: انتظارمی رود درعملیات از تک روی و اعمال سلیقه پرهیز شود و با توجیه زائرین، استرس کاهش یافته و پرونده حج امسال با سربلندی و عزت بسته شود.

 تعداد حجاج ایرانی فوت شده در موسم حج امسال به 8 تن رسید

مراد دردی صحنه 81 ساله از کاروان 38040 از گرگان، محمد‌حسن پاپوش 70 ساله از کاروان 34004 یزد هر دو در مسجدالحرام و حسن طریقی 83 ساله از کاروان 11237 استان آذربایجان شرقی روز یکشنبه در بیمارستان نور مکه دعوت حق را لبیک گفتند.

درمانگاه مجهز ایران در عرفات راه اندازی می شود

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ما طبق روال سال‌های گذشته درمانگاه مجهزی را در سرزمین عرفات برپا می‌کنیم و هم اکنون تجهیزات لازم برای این درمانگاه تامین و آماده استقرار است.

 سم پاشی محل چادرهای بیمارستان صحرایی هلال احمر در عرفات

پیر حسین کولیوند معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج همه ساله و پیش از راه اندازی بیمارستان صحرایی هلال احمر در سرزمین عرفات و به منظور حفظ سلامت بیماران مراجعه کننده به این مراکز و کادر پزشکی شاغل در آنها این محلها سم پاشی می شوند.

 انجام عملیات انتقال زائران با ۵۹۸ دستگاه اتوبوس

حمیدرضا محمدی مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه اظهار کرد: عملیات انتقال زائران ایرانی به مشاعر از 8 شهریورماه در دوبخش با استفاده از ۵۹۸ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار