وزیر خارجه آمریکا: طالبان نیاز دارند در یک روند مصالحه با حکومت افغانستان دخیل شوند

وزیر خارجه آمریکا گفت که صبر و شکیبایی این کشور در جنگ افغانستان نامحدود خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا: طالبان نیاز دارند در یک روند مصالحه با حکومت افغانستان دخیل شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز اظهار داشت که زمان برای حضور ایالات متحده در افغانستان نیز نامحدود خواهد بود و طالبان باید این را بپذیرند که واشنگتن از افغانستان بیرون نمی شود.

وی افزود: برنامه های دیپلماتیک و کمک ‏های توسعه ای امریکا نیز در افغانستان تغییر خواهند کرد، زیرا هدف اصلی راهبرد تازۀ امریکا، مبارزه با هراس افگنی است و مسؤولیت تشکیل نوع حکومت در افغانستان به دوش مردم کشور است.

وی بیان داشت: ممکن است ایالات متحده نیز در جنگ پیروز نشود، اما طالبان هرگز پیروز نخواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت:اکنون همه این تلاش ‏ها ما یک پیام را به طالبان می فرستد که ما هیچ جایی نمی رویم! ما می‎خواهم در افغانستان باشیم، ما می‎خواهم برای حکومت افغانستان و پشتیبانی از نیروهای امنیتی این کشور بجنگیم. وآن چه نیاز است تا انجام شود این است که طالبان نیاز دارند در یک روند مصالحه با حکومت افغانستان دخیل شوند و یک راه دیگر را برای فرمان روایی بر این کشور در آینده پیدا کنند.

وی افزود: فرمانده هان نظامی امریکا در جنگ افغانستان صلاحیت هایی بیشتر یافته اند تا تغییر قطعی را در جنگ با طالبان به میان آورند.

وی بیان داشت:رییس جمهور صلاحیت قابل توجه به وزیردفاع داده است، تا سطح نیروهای مان را در افغانستان تعیین کند وهم چنان به فرمانده هان مان در میدان نبرد صلاحیت بیشتر داده است تا اوضاع را در میدان های نبرد بر ضد طالبان تغییر بدهند. فکر می کنم همۀ ما، این را می پذیریم که در چند سال گذشته طالبان در حال پیشرفت استند و نیروهای افغان درعقب زدن آنان ناتوان بوده اند. بنابر این یک تغییر قطعی درشیوه های نظامی در میدان نبرد به میان خواهد آمد.

وی تاکید کرد: ادارۀ رییس جمهور ترامپ مصمم است تا گروه داعش را شکست دهد.

وی تصریح کرد:رییس جمهور واضح گفت که ما داعش را شکست خواهیم داد، ما توانایی داعش را از بین خواهیم برد تا این گروه نتواند کمک های مالی جلب کند و برای انجام حملات تروریستی در جهان برنامه ریزی نماید.، این جنگ به خوبی به پیش می رود، ما در حال شکست داعش استیم و خلافت آنان را در عراق برچیده ایم.

به عقیده وزیر خارجه آمریکا تمامی گروه های تروریستی اهداف مشخصی را دنبال می کنند، فرق نمی کند که القاعده باشد یا طالبان.

این در حالی است که گروه تروریستی طالبان در واکنش به هشدارهای آمریکا گفته است که نبرد شان را تا زمانی ادامه خواهند داد که حتی یک سرباز امریکایی در افغانستان حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار