رئیس شورای زکات استان؛

احیاء فرهنگ زکات از اولویت های ستاد زکات استان

رئیس شورای زکات استان کرمان گفت:احیاء فرهنگ زکات و نهادینه کردن آن از اولویت های ستاد زکات استان کرمان است.

احیاء فرهنگ زکات از اولویت های ستاد زکات استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ حجت الاسلام مهدی عربپور ، رییس شورای زکات استان کرمان در جلسه شورای زکات استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در امر زکات از اولویت های ما است گفت: باید از فرصت هایی مانند ماه رمضان و همچنین از امکانات موجود جهت فرهنگ سازی در امر زکات استفاده کرد.

عربپور با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی مساله اقتصاد، خزانه و بودجه از مسائل اساسی دولت است تصریح کرد: از جمله نیروی انسانی، بودجه و ثروت مادی عامل پایداری یک مجموعه هستند.

وی گفت: در اسلام یکسری حقوق واجب وجود دارد که یکی از آنها زکات است و بر ما واجب است که به آن بپردازیم.

رییس شورای زکات استان کرمان افزود: متاسفانه پرداخت زکات به عنوان یک فرهنگ و واجب قابل توجه بین مسلمانان با ضعف مواجه است و به این واجب کم توجهی می شود.

وی تصریح کرد: در قرآن به جز دو سه مورد، هرجا از نماز سخن به میان آمده از زکات هم صحبت شده است و این نشانه اهمیت زکات است.

عربپور یادآورشد: اگر زکات مال و فطره درست جمع آوری و بجا و طبق ضوابط دینی توزیع شود قطعا کاهش فقر و نیازمندان را خواهیم داشت.

وی گفت: در صورت جمع آوری و توزیع مناسب زکات، اقدامات عمرانی را می توان بهتر انجام داد و در هر مسیری که به رضایت خدا منتهی شود می توان زکات را هزینه کرد.

عربپور اظهار کرد: بخشی از کار ما در شورای زکات، تشویق مردم به پرداخت زکات و فرهنگ سازی آن است که لازم است بیشتر در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی گفت: در روایات متعددی در رابطه با پرداخت زکات و اثرات مفید آن تاکید شده است از این رو ما در جامعه اسلامی باید بیش از پیش به این امر مهم توجه و در رابطه با آن برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/ح

مردم به پرداخت زکات تشویق شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار