رحیمی در نشست خبری عید قربان مطرح کرد؛

عرضه دام زنده در 38 جایگاه موقت و دائم/ افزایش جایگاه های عرضه دام زنده در تهران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: دام زنده در 25 جایگاه موقت و دائم شهر تهران به صورت رایگان به شهروندان عرضه می شود تا آن‌ها با اطمینان خاطر راحت‌تری نسبت به خرید دام زنده اقدام کنند.

عرضه دام زنده در 38 جایگاه موقت و دائم/ افزایش جایگاه های عرضه دام زنده در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) به مناسبت طرح عرضه بهداشتی دام برگزار شد، با اشاره به اینکه هر ساله اقدامات زیادی در راستای خدمت به شهروندان با همکاری سازمان دامپزشکی انجام می‌شود، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته شرایط مناسبی را برای عرضه و ذبح بهداشتی دام برای عید سعید قربان و عرفه در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه با عرضه بهدشتی دام در مراکز بهداشتی جلوی عرضه غیر بهداشتی دام گرفته می‌شود و شهروندان می‌توانند از سلامت دام خود اطمینان داشته باشند، افزود: برای عرضه دام در مراکز بهداشتی قبل و بعد کشتار دام، توسط دام پزشکان بازرسی‌های لازم انجام می‌شود تا با این امر از سالم بودن دام اطمینان حاصل شود.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: در حال حاضر 75 بیماری دامی وجود دارد، به همین منظور ضرورت دارد بخش هایی که به تامین غذای شهروندان می پردازند به این موضوع نیز توجه کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه با عرضه بهداشتی دام در مراکز مشخص شده از آلودگی سیما و منظر شهر که محیط زندگی مردم است، جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: اگر دام در سطح شهر قربانی شود، محیط را آلوده می‌کند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به ایجاد مراکز فرهنگی و جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی در روز عید قربان، گفت: این امر به منظور فراهم کردن اوقات فراغت برای خانواده‌هایی است که به مراکز عرضه دام بهداشتی می‌آیند.

وی با بیان اینکه به منظور جمع‌آوری دام‌های سرگردان در شهر تهران از سال 91 تاکنون اقدامات گسترده ای را برای ذبح دام در مراکز ثابت و موقت شهرداری تهران انجام داده‌ایم، یادآور شد: اگر عرضه غیرمجاز دام در سطح شهر تهران مدیریت نشود، این مسئله فاجعه‌بار خواهد بود، به همین منظور امسال با توجه به تب کریمه کنگو اقدامات شهرداری تهران به منظور عرضه دام و کشتار آن در جایگاه‌های ثابت و موقت جدی‌تر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته دام زنده در جایگاه‌های توزیع دام زنده در سه مرکز ثابت منطقه 4، 18 و 15 به شهروندان عرضه می‌شد، گفت: از سال 90 تاکنون به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان تعداد جایگاه غیرثابت را از 16 غرفه به 25 جایگاه ثابت و غیرثابت برای توزیع دام زنده و کشتار آن افزایش دادیم.

رحیمی با اشاره به عرضه دام در 25 جایگاه موقت و دائم شهر تهران تصریح کرد: تمام خدمات در این مراکز رایگان خواهد بود تا شهروندان با اطمینان خاطر راحت‌تری نسبت به خرید زنده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در 22 منطقه شهر تهران، 22 جایگاه غیرثابت برای مراکز دام زنده و کشتار آن پیش بینی شده است، تصریح کرد: با این امر می توانیم به شهروندان تهرانی خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه سه جایگاه ثابت در شهر تهران نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد، تاکید کرد: باید تعداد جایگاه‌های عرضه دام زنده در شهر تهران افزایش یابد، چرا که سلامتی شهروندان در اولویت قرار دارد.

رحیمی اضافه کرد: 12 جایگاه عرضه دام زنده و کشتار در مراکز خیریه مانند کمیته امداد، بهزیستی، کهریزک و غیره پیش بینی شده است تا شهروندانی که تمایل به کمک دارند، بتوانند نذورات خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده از سازمان دامپزشکی ایران در روز عرفه و عید قربان 24 تا 25 هزار رأس دام در جایگاه‌های ثابت و غیرثابت مراکز دام زنده عرضه می‌شوند، افزود: از این تعداد 11 هزار رأس دام در این مراکز کشتار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه برای ذبح نظارت شرعی انجام می شود، تصریح کرد: 240 دامپزشک با همکاری پرسنل شهرداری تهران نسبت به سالم بودن دام اقدام می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه با هماهنگی شرکت شهربان و نیروی انتظامی در روز عید قربان و عرفه نسبت به تخلفات مبنی بر وجود دام‌های سرگردان در سطح شهر تهران اقدام می‌شود، گفت: این دام‌ها پس از دریافت به جایگاه‌های موقت و دائم شهرداری تهران هدایت می‌شوند تا نسبت به سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه دام هایی که مشکوک به بیماری می شوند بلافاصله قبل از ورود به جایگاه ها ضبط می شوند، ادامه داد: این ضرورت قبل از ورود دام به جایگاه است و بعد از معاینه دام های سالم پلاک کوبی شده و در زمان ذبح اگر لاشه دام بیمار باشد  اجزای آن اعم از کل و جزء  ضبط خواهد شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه از شهروندان درخواست داریم برای اطمینان بیشتر 24 ساعت بعد از ذبح دام، آن را در یخچال نگهداری و بعد مصرف کنند، گفت: شهروندان می توانند از فردا (پنج‌شنبه 9 شهریور ماه) و در روز عید قربان از ساعت 5 صبح تا 14 خدمات لازم را در تمامی جایگاه ها دریافت کنند.

وی به قیمت عرضه دام در جایگاه ها اشاره کرد و افزود: قیمت براساس عرضه و تقاضا است، اما شهرداری نیز نظارت کامل بر قیمت دام در جایگاه ها دارد تا چندقیمتی در عرضه دام به وجود نیاید.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به بسته سلامت در این مراکز تصریح کرد: این بسته شامل یک دستکش و یک ماسک است که در تمامی جایگاه ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

عرضه رایگان دام زنده در 25 جایگاه موقت و دائم شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار