آیین‌های سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع)

آیین‌های سوگواری سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام محمد باقر (ع) در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ۷ ذی الحجه، آیین‌ها و مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت مظلومانه سپهر دانش و بینش، پنجمین پیشوای شیعیان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) با حضور هیئت‌های عزاداری و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سخنرانی و بیان فضایل و مناقب حضرت باقرالعلوم (ع)، مدیحه سرایی، روضه خوانی و توزیع نذورات مردمی از برنامه‌های این روز همراه با سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه بود.

حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) در سوم ماه صفر (و طبق برخی روایات اول ماه رجب) سال ۵۷ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند.

پدر بزرگوارشان حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) و مادر گرامیشان فاطمه بود. لقب ایشان «باقرالعلوم» است. دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۱۹ سال به طول انجامید.

امام محمد باقر (ع) سرانجام در هفتم ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری در سن ۵۷ سالگی و با توطئه هشام بن عبدالملک از خلفای ملعون اموی در مدینه منوره مسموم شد و به شهادت رسید.

پیکر پاکشان در قبرستان بقیع در مدینه به خاک سپرده شد و در کنار قبور نورانی پدر، عمو و فرزند ارجمندشان، ملجاء و زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان است.

انتهای پیام/خ

مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر (ع) برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار