آسفالت ۲۳ روستای مریوان تا پایان امسال

فرماندار مریوان با بیان اینکه جاده ۲۳ روستای مریوان تاپایان سال جاری آسفالت می شوند، گفت: تلاش برای ایجاد زیرساخت ها در مناطق روستایی و مرزی مریوان یکی از اولویت های اصلی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد شفیعی شامگاه سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه های جمعی استان کردستان که در فرمانداری مریوان برگزار شد، گفت: در هفته دولت ۱۱ میلیارد تومان پروژه افتتاح و هشت میلیارد تومان کلنگ زنی داشته ایم.

به گفته وی، پروژه ۱۴۰ واحدی مسکن مهر مریوان به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در آینده ای نزدیک با حضور یکی از اعضای هیات دولت در این شهر افتتاح خواهد شد.

فرماندار مریوان اظهار کرد: یکی از امتیازات تملک دارای سرمایه ای در حوزه آب رسانی به روستا ها است که برنامه ریزی ها لازم را انجام داده ویکی از سیاست های مهم دولت است.

وی با بیان اینکه ۲۳ روستا تا پایان امسال با جاده آسفالت به هم متصل می شوند، افزود: در حوزه عمرانی کار های زمین مانده ای را به اتمام رسانده ایم و البته این روند با جدیت در دست پیگیری است.

شفیعی با بیان اینکه نگاه دولت در مریوان کاملا نگاه مثبت و گرایش به توسعه است، گفت:‌ دعوت ۲۲۰ نفر تور لیدر برای توجه به ظرفیت های گردشگری به مریوان انعکاس بسیاری خوبی برای این شهرستان از نظر جذب سرمایه گذار داشت.

فرماندار مریوان عنوان کرد: در حوزه کشاورزی روند به سمت صنعتی شدن را طی می کنیم و در تلاش هستیم که گل محمدی مریوان مانند توت فرنگی به تولید انبوه برسد.

وی گفت: خلا بازراچه مرزی در مریوان بسیار حس می شود و اگر یک بازارچه مرزی بوجود بیاید بسیاری از مشکلات این منطفه و تردد مردم آسان می شود.

شفیعی افزود:‌ در شهریور ماه میزبان تور دوچرخه سواری باشگاه های کشور در مقطع جوانان و بزرگسالان هستیم که یکی از برنامه های ما عبور از روستا ها و نقاط صفر مرزی است که هدف ما نشان دادن وجود امنیت در این مناطق است.

فرماندار مریوان اظهار کرد: برای مسیر یادمان های شهدا مریوان اعتبار یک ملیارد تومانی تعریف شده و در چند ماه آینده تغییرات این جاده ها را خواهید دید.

حذف پنج پیچ مرگبار جاده مریوان

وی از حذف پنج پیچ مرگبار جاده مریوان خبر داد و گفت:‌ این پیچ ها تا پایان امسال از جاده مریوان حذف خواهند شد و انتظار می رود که زمینه برای بهره برداری از مسیر جدید در جاده سنندج - مریوان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی اشاره ای به کولبری در مریوان کرد و گفت: کلمه کولبری در مریوان دیگر معنای ندارد و امروز بخش زیادی از مردم شاغل در این بخش با گاری  بار را جابه جا می کنند.

فرماندار مریوان در مورد بیمه کولبران عنوان کرد:‌ مراحل اولیه بیمه کولبران انجام شده است اما با نواقصی رو به رو بود که باید این نواقص رفع شود تا به مرحله اجرا برسد.

شفیعی گفت: بازارچه های پیران و خانم شیخان با تایید هیات دولت یکی خواهد شد و از این پس مریوان دارای دو مرز رسمی خواهد شد.

وی در مورد شرکت بازیافت زباله مریوان که در دست احداث بود، گفت:‌ کار های مقدماتی این شرکت توسط شورای شهر دوره چهارم مریوان انجام شد اما اعتبارات آن تحقق پیدا نکرد.

به گفته وی، شرکت قبلی سرمایه گذار ادامه فعالیت برای این شرکت را رها کرده و هم اکنون منتظر جذب سرمایه گذار جدید هستیم.

شفیعی در مورد فاضلاب روستا هایی که به زریبار ریخته می شود، گفت:‌ یک میلیارد و ۸۰۰ تومان برای لوله کشی فاضلاب این روستا ها در نظر گرفته شد و مشکل  فاضلاب سه روستا باقی مانده که تا پایان امسال این سه روستا نیز لوله کشی خواهند شد.

انتهای پیام/م

افتتاح پروژه ۱۴۰ واحدی مسکن مهر مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.