نجار در صحن علنی مطرح کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف لایحه حوادث غیرمترقبه کشور در مجلس

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: بیش از 30ماه از ارائه لایحه حوادث غیرمترقبه کشور به مجلس می‌گذرد، باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

ضرورت تعیین تکلیف لایحه حوادث غیرمترقبه کشور در مجلسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه پلاسکو درباره اقدامات دولت در جهت حل بحران پلاسکو، اظهار داشت: وزیر کشور در گزارشی مفصل اقدامات دولت برای حل حادثه پلاسکو را در صحن علنی تقدیم نماینده‌های مجلس کرد.

وی گفت:‌ به طور میانگین در سال با 160 هزار حریق روبه‌رو هستیم که در سال 95 تعداد حریق تهران 23 هزار و 400 بود که اطفاء حریق هم زیر نظر آتش‌نشانی‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه پس از سه الی چهار دقیقه از وقوع حادثه پلاسکو گروه آ‌تش نشانی خود را به طبقه دهم ساختمان رساندند و 19 ایستگاه آتش نشانی سریعا به محل حادثه آمدند، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام آتش‌نشانان در آن زمان تخلیه افراد شب‌خواب در ساختمان و جلوگیری از ورود افراد جدید به ساختمان بود که به خوبی انجام شد.

نجار با بیان اینکه پس از سه ساعت و 35 دقیقه از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو فرو ریخت، گفت: قرار بر این شد که شهردار تهران به عنوان فرمانده عملیات انجام وظیفه کند و همه دستگاه‌های اجرایی هم به وی کمک کنند به طوری که وزیر کشور هم سفر خود را به استان لرستان نیمه تمام گذاشت و به محل حادثه آمد، همچنین بسیاری از مسئولان هم از ساختمان بازدید کردند، نیروهای مسلح و حتی بخش خصوصی امکانات و تجهیزات بسیاری را برای حل این حادثه تأمین کردند.

رئیس سازمان مدیریت بحران متذکر شد:‌ در آن برهه جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در وزارت کشور برگزار شد، که در این جلسات بحث اصلی درباره نحوه شناسایی ساختمان‌های آسیب پذیر و رسیدگی فوری به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو بود که به خوبی اجرایی شد.

ساختمان‌های نا ایمن زیادی مشابه پلاسکو داریم

نجار با تأکید بر اینکه پلاسکو یک ساختمان و یک حادثه بود و ساختمان‌های نا ایمن زیادی مشابه پلاسکو داریم، تصریح کرد: این حادثه نباید به فراموشی سپرده شود و باید به این مسئله اشاره کرد که تهران روی چند گسل بزرگ زلزله قرار دارد که اگر چاره‌ای اساسی و همه جانبه برای آن نداشته باشیم، امکان جمع کردن حادثه بزرگ در تهران ناممکن است.

وی با اشاره به آوار برداری مطلوب در حادثه زلزله بم یادآور شد: بسیاری از حوادث در مقیاس بزرگ‌تری رخ می‌دهد و ما باید امکانات خاصی را فراهم کنیم تا بتوانیم آن شرایط را به خوبی مدیریت کنیم چراکه زیر آوارهای سنگین و بتنی امکانات خاصی را می‌طلبد.

نجار تأکید کرد: مدیریت بحران کشور هرگز به بحران نگاه سیاسی ندارد و همه تلاش خود را برای پیشگیری از این حوادث و کاهش خسارات مالی و جانی این حوادث انجام می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه ما باید پیامدهای حوادث را بدانیم و برای آنها به صورت علمی و درست برنامه ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: بیش از سی ماه از ارائه لایحه حوادث غیرمترقبه در کشور می‌گذرد که همچنان در مجلس در حال بررسی است و ما از مجلس می‌خواهیم که هرچه زودتر این لایحه را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار