همزمان با هفته دولت

بهره برداری از 260 طرح بخش کشاورزی در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت امسال 260 طرح کشاورزی با اعتبار٤٥٢میلیارد ریال( 45 میلیارد و200میلیون تومان) در سراسر استان افتتاح شد.

بهره برداری از 260 طرح بخش کشاورزی در سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  زاهدان  ، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اجرای 2هزار و 508 هکتار آبیاری تحت فشار، برق رسانی به ٥٩ حلقه چاه و چاهک کشاورزی، ٦طرح صنایع کشاورزی و طرحهای پرورش مرغ گوشتی از جمله مهمترین طرح های هفته دولت امسال بود که زمینه بهره مندی هزار و237 خانوار روستایی و عشایری استان را فراهم کرد.

وی افزود: از مجموع طرح های افتتاح شده هفته دولت امسال 60 طرح به بخش تولیدات گیاهی، 33 طرح به تولیدات دامی، 140 طرح به آب و خاک و امور فنی مهندسی، 6 طرح به صنایع روستایی، هشت طرح به شیلات سیستان، هفت طرح به منابع طبیعی، سه طرح به امورعشایری و سه طرح به تعاون روستایی اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این تعداد پروژه زمینه اشتغال 2هزار و 657 نفر را به صورت دائم و62 هزار و 768 نفر روز به صورت موقت در استان فراهم کرد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

انتهای پیام/ع

افتتاح چندین طرح بخش کشاورزی درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار