اختصاص ۳۰ میلیاردتومانی در حوزه کشاورزی شهرستان قوچان

فرماندار قوچان از اختصاص ۳۰ میلیارد تومانی در بخش آب و خاک حوزه جهاد کشاورزی شهرستان قوچان خبر داد.

علیرضا قامتی فرماندار قوچان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی گفت: در شهرستان قوچان ۱۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح گردیده است که یکی ازپروژه هاپروژه‌ی مهم آب و خاک است.


قامتی با اشاره به جلسه ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری و اصول پنج گانه آن افزود: بحث دانش بنیان بودن طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته و در حوزه اقدامات جهاد کشاورزی به روش آبیاری نوین، بالغ بر ۳ هزار هکتار از اراضی در قوچان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که مطالعات علمی در این زمینه صورت گرفته به طوریکه این طرح در مورد ۱۲۰۰ هکتار از اراضی انجام شده و ۲ هزار هکتار آن باقی مانده است.

وی گفت:: در سال جاری با توجه به اهمیت موضوع درحوزه آبیاری تحت فشار در بخش آب و خاک، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و بخشی از تعهدات شهرستان در حوزه کشاورزی و آبیاری تحت فشار انجام گرفته است.

وی  افزود: در گذشته از ۴۰ هکتار فقط ۳ هکتار از اراضی مورد آبیاری قرار می‌گرفت این در حالیست که، در شرایط کنونی با افتتاح این پروژه ۴۰ هکتار از اراضی تماما تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرارمی گیرد و این موضوع بهره وری ۱۲ برابری را نشان می‌دهد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی در تمام زوایا را مهم ارزیابی کرد و گفت:: باید تمام ملاحظات در زوایای مختلف مورد بررسی گرفته تا به هدفمان که عملی شدن اقتصاد مقاومتی است برسیم.

 
انتهای پیام// ح. خ
 


۴۰ هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرارمی گیرد



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار