برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی «فناوری‌های آب» در مشهد

نخستین دوره جشنواره ملی «فناوری‌های آب بهره‌وری و بازچرخانی» با مشارکت معاونت خدمات و محیط زیست شهری و همچنین سازمان پارک‌‎ها و فضای سبز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی «فناوری‌های آب» در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ کامران داوری رئیس این جشنواره گفت: این جشنواره سه روزه در محورهای پساب‌ها و آب‌های نامتعارف، آبیاری و زهاب، تامین، انتقال و توزیع، مصارف و مدیریت تقاضا، گیاه، خاک و مزرعه، نانو و فناوری‌های نوین و اقلیم و فضای سبز شهری برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس محدوده مطالعاتی مشهد در حوزه آبریزی، ۲.۵ میلیارد مترمکعب در سال بوده که ۸۰ درصد آن تبخیر می‌شود و ۷۰۰ میلیون مترمکعب خالص بوده است.

وی افزود: برابر استاندارد بین‌المللی زیر دو دهم را باید مصرف کنیم که در زمان بحران تا ۴۰ درصد بوده است که طبق ضوابط قانونی تا ۷۵ درصد باید تجدیدپذیر باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه پروژه انتقال آب از چابهار به مشهد ۱۰ تا ۲۰ سال به‌طول می‌انجامد، گفت: برای تحقق این مهم نیازمند اعتباری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی هستیم و برای تامین آب شرب مورد نیاز باید جلوی هدررفت آب را گرفته و به بهره‌وری آن توجه کنیم.

جشنواره ملی «فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخان» با حضور مسئولان و مدیران اجرایی و دانشگاهی از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام// م.م

مصرف سالانه ۲.۵ میلیارد مترمکعب در حوزه آبریزی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.