نماینده ارومیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

حفر یک سوم تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب پیرانشهر

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : تا به امروز حفر یک سوم از طول انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه ، به اتمام رسیده است .

سید هادی بهادری نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  افزود : طول این تونل 36 کیلومتر است و تا به امروز 12 کیلومتر آن بوسیله 2 دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) حفاری شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار حفاری از 4 جبهه در حال انجام است اضافه کرد : حفاری از طرف ورودی و خروجی تونل بوسیله دستگاههای حفاری مکانیزه  (TBM) صورت میگیرد و همچنین از وسط تونل بصورت دستی و انفجار عملیات بازگشایی مسیر به سمت ورودی و خروجی تونل پیش می رود .

نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس اظهار کرد : علی رغم  توپوگرافی  سخت  و  خشن منطقه  و تحت فشار بودن  و  آسیب دیدن مکرر دستگاههای حفاری و نهایتا کند شدن ادامه عملیات حفاری ، سرعت حفاری طبق برنامه ی زمان بندی شده تقریبا  مطلوب  است .

سید هادی بهادری یاد آور شد : حدودا  یک و نیم سال است که  کار حفاری این تونل  انتقال  آب آغاز شده و  مطابق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1398 به  اتمام  می رسد و بعد از اتمام طبق وعده ی دولت در سال 1398 شاهد انتقال حدود 600 میلیون متر مکعب آب از حوزه های جنوب استان به دریاچه ارومیه خواهیم بود .

وی تصریح کرد : برای اجرای این طرح تا به امروز حدود 400 میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن نیز 1000 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

انتهای پیام/ح

12 کیلومتر از تونل انتقال آب از سد کانی سیب  به دریاچه ارومیه حفر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.