بهره برداری از10 طرح کشاورزی در هشترود

مدیرجهاد کشاورزی هشترود از افتتاح 10 طرح کشاورزی شهرستان در هفتمین روز از هفته دولت خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این طرح ها هفت میلیارد و 476 میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد و 321 میلیون ریال آن از سوی کشاورزان و مابقی از سوی دولت تامین شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کریمی اصل مدیرجهاد کشاورزی هشترود در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: بهره برداری از هفت سامانه نوین آبیاری در 26 هکتار از اراضی کشاورزی با 2 میلیارد و 906 میلیون ریال، کانال آبیاری عمومی ذوالبین و گنجینه کتاب به طول 950 متر با 2 میلیارد و 170 میلیون ریال از جمله طرح های افتتاح شده در این روز است.

وی گفت: مسیر گشایی جاده دسترسی بین مزارع آبی و باغات به طول 72 کیلومتر و احداث 4.5 کیلومتر راه دسترسی با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال دیگر طرح های افتتاح شده کشاورزی در روز پایانی هفته دولت در این شهرستان بود.

کریمی اصل، کشاورزی را عرصه تولید و کسب و کار عنوان کرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی هشترود به منظور فراهم کردن زمینه توسعه پایدار کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذائی، رشد سرمایه گذاری و عمران و توسعه روستاها و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار با تمام توان وارد عرصه شده است.

وی، استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی را سبب تثبیت شغل کشاورزی و برداشت محصول با بهره ‌وری بالا برشمرد و افزود: متقاضیان طرح آبیاری قطره‌ ای در هشترود از تسهیلات بلاعوض برخوردار می ‌شوند.

در آبیاری بارانی آب با فشار به وسیله پمپ وارد لوله ها شده و به وسیله آبپاش به شکل قطره های باران روی محصول پاشیده می شود و در آبیاری قطره ‌ای آب با فشار کم از روزنه یا قطره چکان خارج و به صورت قطراتی در پای بوته ریخته می ‌شود.

در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در هشترود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار