افتتاح دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید محمد حسین مهدوی در جیرفت

فرماندار جیرفت از بهره برداری از ساختمان آموزشی دخترانه شهید محمدحسین مهدوی در این شهرستان خبر داد.

افتتاح دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید محمد حسین مهدوی در جیرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد امینی روش فرماندار جیرفت ضمن تبریک هفته دولت به مردم عزیز جیرفت و تقدیر و تشکر از معلمان و مدیران آموزش و پرورش گفت : شهرستان جیرفت دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه ؛صنعت٬ معدن ٬کشاورزی٬ گردشگری و تمدن بالای ۵ هزار ساله ست. وآنچه که این شهرستان را برجسته و می‌توان گفت بهترین ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی خوش فکر و خلاقی ست که در سطح شهرستان وجود دارد

وی افزود:سایر ظرفیت‌ها تمام شدنی است اما نیروی انسانی کارآمد است که می تواند منطقه را متحول کند ،و آنچه که می تواند این نیرو را به وجود آورد بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت و در واقع آموزش و پرورش است.

امینی روش آموزش و پرورش را مرکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی همه دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: اگر ما یک آموزش و پرورش کارآمد داشته باشیم که بتواند نیروی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور را تامین کند، آینده بسیار روشنی در انتظار کشور ، استان وشهرستان ما خواهد بود .

احمدی امینی روش توجه به آموزش و پرورش را اولویت اول دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود:در این دولت در همه زمینه ها کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است, توجه به آموزش و پرورش اولویت اول دولت مردان در کشور, استان و شهرستان است که اعتبارات تصویبی و اختصاص داده شده داده شده دال بر این ادعاست.

وی گفت: اعتقاد داریم که این مملکت به جایگاه خود برسد و این مهم راهی ندارد جز اینکه همه در بحث آموزش و پرورش نگاه جدی داشته باشیم و در همین راستا برای این‌که به اهداف بلند مان برسیم نیاز به عزم ملی و بسیج همه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به آموزش و پرورش است .

فرماندار جیرفت با بیان اینکه دولت در حوزه آب ٬ برق ٬ راه٬مخابرات و زیرساخت ها گام‌های بلندی برداشته است گفت: در ابتدای کار این دولت ۲۰ میلیارد از بحث تملک و دارایی هزینه شده اما امروز اعتبار سال ۹۶  ۹۲ میلیارد است .که ۱۳ میلیارد اعتبار پروژه های هفته دولت در سال ۹۲ بوده، اما امسال‌ این اعتبار ۲۰۰ میلیارد برای ۱۳۶ پروژه است. که این آمار و ارقام نشان‌دهنده این است دولت با اقتصاد مالی در راستای تشکیل تیم اقتصادی قوی توانسته علی رغم همه محدودیت‌ها ،تهدیدها، تحریم‌ها و کارشکنی هایی که در کار دولت صورت گرفت، گام های بلندی بردارد.


وی همچنین در بحث تورم گفت : بحث کلان کشور ,بحث سطح تورم ۴۵ درصدی بوده که امروز به عدد ۸ یا ۱۰ رسیده است.

امینی روش گفت:رتبه هایی را که آموزش پرورش به خود اختصاص داده نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزش است که با همدلی و همکاری و همراهی چه در بحث مدرسه سازی و چه در بحث کیفیت آموزش کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدام شایسته ای در شهرستان جیرفت صورت گرفته این است کهدر بخش خصوصی زمینه حضور سرمایه‌گذاران و خیرین را در فضای آموزشی به وجود آوردیم و حدود ۳۵ پروژه آموزشی و رفاهی را بخش خصوصی در شهرستان بهدخود اختصاص داده است.

فرماندار جیرفت اقدامات اسکندری نسبت رئیس آموزش و پرورش جیرفت و مجموعه کاری این اداره را مثال زدنی و بی نظیر عنوان کرد و افزود:نام گذاری این فضا به نام شهید محمد حسین مهدوی نشان دهنده ی نقش پررنگ خانواده‌های شهدا در امور فرهنگی است،مخصوصا آموزش و پرورش که به عنوان بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت می توانند نقش اساسی و کلیدی در مسائل فرهنگی ایجاد کنند .

وی در پایان گفت:بایستی همه ما در بحث فرهنگی حمایت کنیم و آنچه که توانسته ما را به اهدافمان برساند چیزی جز همراهی و وحدت و همدلی و هم افزایی نبوده است.


انتهای پیام/

 

دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید محمد حسین مهدوی در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار