نبود صنایع تبدیلی معضل اصلی بخش کشاورزی استان ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: معضل اصلی زیربخش های جهاد کشاورزی در استان کمبود صنایع تبدیلی، تکمیلی، فرآوری و بسته بندی است که با باید همکاری صنعت ، معدن و تجارت این حلقه های مفقوده در استان شکل بگیرد.

نبود صنایع تبدیلی معضل اصلی بخش کشاورزی استان ایلام

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،همایون کریمی اعلام کرد: برای توسعه پایدار، اشتغالزایی، افزایش درآمدزایی در زیربخش های کشاورزی طرح های مختلفی در استان در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه سیلوسازی با ظرفیت 20 هزار تن در شهرستان دره شهر، ایجاد 2 سیلوی ذخیره علوفه در شهرستان های ایوان با ظرفیت 10 هزار تن و شهرستان دهلران با ظرفیت 20 هزار تن از برنامه های تعاون روستایی است.

کریمی اضافه کرد: 2 سردخانه با ظرفیت یک هزار تن در شهرستان های ایلام و دهلران و 500 هزار تنی سیار در بازارچه مرزی مهران و نیز ایچاد پایانه ویژه محصولات کشاورزی در مرز مهران از دیگر اقدام های سازمان تعاون روستایی است.

وی گفت: مقرر شده با همکاری شرکت برق استان ایلام چهار نیروگاه خورشیدی برای تامین انرژی اراضی کشاورزی در شهرستان های دهلران، آبدانان، چرداول و مهران راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون جوامع باید برای پاسخگویی به نیازهای مردم از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی نوین و مدرن حرکت کرد و با تغییر ساختارها به شیوه های جدید کشاورزی دست یافت.

کریمی افزود: یکی از مشکلات اصلی در حوزه کشاورزی خرد شدن اراضی کشاورزی توسط وراث قانونی آن اراضی است که این مشکل باعث کاهش بازدهی و عدم صرفه اقتصادی شده و دولت برای رفع این معضل و افزایش بهره وری اراضی کشاورزی طرح شرکت های سهامی اراضی را در دستور کار دارد.

وی توضیح داد: در این طرح مالکیت آب و زمین اراضی کشاورزی تبدیل به سهام شده و مدیریت اراضی کشاورزی توسط هیات مدیره شرکت ها اداره شده و از کوچک شدن اراضی یا دست به دست شدن آنها جلوگیری می شود.

انتهای پیام/اس

نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.