معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان:

اضافه شدن یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت حوزه درمان لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت حوزه بهداشت و درمان لرستان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تا کنون در لرستان شاهد گازرسانی به ۷۶۴روستا و برق رسانی به ۱۷۲روستای استان هستیم.

وی ادامه داد: در نتیجه با اقدامات انجام شده ضریب برق‌رسانی در لرستان به ۹۵ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در ادامه با اشاره به رشد ۶۵ درصدی آبرسانی روستایی در لرستان، افزود: خوشبختانه با آبرسانی به ۶۶۹ روستای لرستان اکنون شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در این استان به ۸۳ درصد رسیده است.

اصلانی در ادامه عنوان کرد: طرح تحول سلامت در استان با اعتبار ٢١٤ میلیارد تومان اجرایی شده و اکنون تعداد تخت‌های بیمارستانی لرستان به ۲ هزار و ۲۶۰ تخت رسیده که این آمار با احداث و بهره‌برداری از ۳ بیمارستان در سطح استان به ۳ هزار و ۲۶۰ تخت خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده برای توسعه لرستان، اظهار کرد: ساخت مدرن‌ترین گلخانه کشور در مجتمع کشت و صنعت لرستان از دیگر اقدامات توسعه‌ای به شمار رفته که برای اجرای این طرح که در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و در 3 مرحله ساخته و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: اجرای آزاد راه خرم‌آباد_ بروجرد_ اراک بطول ١٣٤ کیلومتر و اعتبار ١٢٠٠ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ٤٢ درصد، اجرای طرح راه آهن دورود_ خرم‌آباد به طول ١١٤ کیلومتر و اعتبار ٦٥٠ میلیارد با پیشرفت فیزیکی ٢٨ درصد از دیگر اقدامات در حال انجام است.

اصلانی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه آب در لرستان، افزود: افتتاح دو سد مروک و ایوشان با حجم سرمایه گذاری ٣٢٨ میلیارد تومان و حجم ذخیره آب ٢٠٢ متر مکعب، بهره‌برداری از سد رودبار با حجم سرمایه‌گذاری ٢٠٠٠ میلیارد تومان در قالب سد و نیروگاه ٤٥٠ مگاواتی از طرح‌های مهم حوزه آب در لرستان هستند.

انتهای پیام/م

یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت حوزه درمان لرستان اضافه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.