مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان؛

علت تلف شدن پرنده های یاکریم در کنارک مشخص شد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: عامل تلف شدن شمار زیادی پرنده «یاکریم» در زرآباد کنارک واقع در جنوب استان بیماری ویروسی نیوکاسل تشخیص داده شد.

ویروس نیوکاسل علت تلف شدن پرنده های یاکریم در کنارکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان مهدی حسینی گفت: حدود 10 روز پیش شمار زیادی پرنده یاکریم در زرآباد با علائم نظیر اسهال و قرمزی نای تلف شدند که بلافاصله کارشناسان دامپزشکی در محل استقرار یافتند.

وی افزود: در ابتدای بروز این مشکل نیروهای دامپزشکی به آنفلوآنزای پرندگان مشکوک شدند که پس از بررسی دقیق این مورد منفی گزارش شد.

وی بیان کرد: در مرحله بعد کارشناسان گروه دامپزشکی به بیماری ویروسی نیوکاسل مشکوک شده و پس از نمونه گیری برای تشخیص به تهران ارسال شد و پس از بررسی های لازم بیماری نیوکاسل تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: پرندگان تلف شده ناشی از این بیماری ویروسی بلافاصله معدوم شدند.

حسینی افزود: علائم بیماری نیوکاسل در پرندگان تنگی نفس، سرفه، نشانه های عصبی، بی اشتهایی، افتادگی بال و گردن، گیجی، اسهال سبز و کاهش تخمگذاری در مرغ های محلی و صنعتی و پرندگان مهاجر است.

بندر کنارک در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای مکران و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/گ

تلف شدن پرنده های یاکریم در کنارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار