مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس خبر داد؛

بهره برداری خط انتقال آب از سد سلمان فارسی

از سد سلمان فارسی برای خط انتقال آب بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس حمید رضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: هدف از اجرای این طرح که به طول تقریبی ۹ کیلومتر ساخته شده  که خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به محل تصفیه خانه آب لارستان است.

وی با بیان اینکه این طرح عمرانی با ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه در مدت ۷ سال اجرا شده، که پیش از این برداشت آب از محل سد سلمان فارسی برای تامین آب آشامیدنی مردم لارستان انجام می‌شد که فرایند برداشت به طوری دشوار بود که با افتتاح این خط انتقال آب از محل سد برای شهرستان لارستان تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: این طرح با ۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی، ۳۶ هزارمتر مکعب حفاری تونل،۱۲ هزار متر مکعب عملیات بنایی باسنگ به بهره برداری می‌رسد.

دهقانی اضافه کرد: خط انتقال شامل لوله‌های ۱۰۰۰ و ۹۰۰ میلیمتری فولادی بوده که برای انتقال آب ۳۳ حوضچه شیر،۳۰ عدد پل دال و ۵ عدد پل طاق قوسی و ۱۶۰ متر دیوار حائل ساخته شده است.

گفتنی است، این طرح عمرانی در ششمین روز هفته دولت با حضور استاندار فارس، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس و جمعی از مقامات محلی به بهره برداری می رسد که شامل جاده دسترسی،تونل خط انتقال آب وساختمان های بهره برداری و انبار است.

انتهای پیام/ت

افتتاح خط انتقال آب از سد سلمان فارسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.