۳۰غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا به «شیندند» کشته و زخمی شدند

دراین حملات هوایی نیروهای خارجی 16 طالب مسلح به شمول دوفرمانده مشهور آنان را کشته شدند.

۳۰غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا به «شیندند» کشته و زخمی شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در شهرستان شیندند هرات دها تن از افراد غیر نظامی را به کام مرگ کشاند. این حملات شام روز گذشته در روستای بخت اباد شهرستان شندند صورت گرفته است .

جیلانی فرهاد سخنگوی استانداری هرات گفت ، این حملات هوایی از سوی نیروهای خارجی بر یک پایگاه طالبان انجام شده که در نتیجه ان شانزده طالب مسلح به شمول دو فرمانده مشهور طالبان کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

وی افزود ، در این حملات نیز سیزده فرد غیر نظامی که زنان و کودکان هستند، کشته شدند و هفت تن دیگر همگی زن می‌باشند،  زخمی شدند.

سخنگوی استانداری هرات گفت ، درنتیجه بمباران هواپیماهای بی سرنشین امریکایی بر پایگاه طالبان ،19 تن از افرادی که در زندانهای طالبان اسیر بودند موفق به فرار شدند.

از سوی دیگر توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات حملات هوایی امریکا بر تجمع و مرکز فرماندهی طالبان نه بلکه برخانه های افراد غیر نظامی انجام شده است.

وی شمار تلفات این رویداد را بیست تن عنوان می‌کند .

در همین حال شاهدان عینی و ساکنان شهرستان شیندند اظهار دارند که ،پیش از حمله هوایی طالبان در این منطقه و در پایگاه خود حضور داشتند اما در زمان حمله طالبان محل را ترک کرده بودند و خانه های افراد غیرنظامی نیز هدف قرار گرفته شده است به گفته انان تمام کشته و زخمی های این رویداد زنان و کودکان هستند.

روستای بخش اباد در منطقه زیرکوه شهرستان شیندند هرات از پایگاه های مهم طالبان پنداشته می‌شود . مسوولان اداره محلی هرات می‌گویند طالبان با تجمع در این منطقه قصد سازماندهی حملات بر پاسگاههای امنیتی در این شهرستان را داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.