ولایتی در همایش تحول در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی؛

تبلیغ ضد اسلام و انقلاب در دانشگاه آزاد نباید انجام شود

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تبلیغ ضد اسلام و انقلاب در دانشگاه آزاد نباید انجام شود.

لزوم تحول در علوم پزشکی دانشگاه آزاد/ تبلیغ ضد اسلام و انقلاب در دانشگاه آزاد نباید انجام شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رییس هیات امنا وهیئت موسس دانشگاه آزاد در همایش تحول در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد باید طراز اول کشور باشد که امیدواریم به یاری خداوند این امر محقق شود چرا که دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که جزو برترین دانشگاه‌های کشور باشد به شرط اینکه مدیریت خوبی اعمال شود.

وی ادامه داد: امانت مردم در دست ماست و ما باید امانتدار خوبی باشیم، مردم ما کسانی هستند که برای تربیت فرزندانشان و تحصیلات آنها در آموزش عالی حاضرند تمامی درآمد خود را بدهند تا شهریه دانشگاه پرداخت شود و همین امر باعث شده که ایران در تمدن اسلامی حرف اول را بزند و در بین این مجموعه دانشگاه علوم پزشکی موضوع اصلی این همایش است.

ولایتی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد باید از نظر موازین وزارت بهداشت در همان چارچوب قرار بگیرد تا در ارزیابی‌ها دچار مشکل نشود در برخی از علوم اگر شخص آگاهی کامل نسبت به آن نداشته باشد مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما پزشکی را به صورت مکاتبه‌ای و پارتی بازی نمی‌توان انجام داد چرا که با جان مردم سر و کار دارد.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هوشیاری ملت ایران تصریح کرد: مردم ما افراد هوشیاری هستند و اگر از یک روستایی در مورد آخرین سیاست‌های ترامپ سوال کنید مسلما آگاه خواهد بود ما در دانشگاه آزاد باید تلاش خود را کنیم تا در رتبه‌های بالا قرار بگیریم و اگر در دروسی مانند فیزیک، فیزیولوژی و علوم پایه استاد خبره‌ای نداریم و باید از اساتید دانشکده‌های علوم پزشکی برای تدریس در دانشگاه پزشکی استفاده کنیم.

وی افزود: ما باید در آزمون‌هایی نظیر آزمون ارتقا در حوزه علوم پایه خودمان پیش قدم شده و پیش از آزمون اصلی که از طرف وزارت بهداشت گرفته می‌شود خودمان آزمون‌های اولیه‌ای را گرفته تا اگر شخصی صلاحیت ندارد تلاش خود را کرده و دروس خود را بیاموزد و پس از آن در امتحان ارتقا حضور پیدا کند.

ولایتی بیان کرد: در حوزه علوم بالینی نیز باید یک امتحان پیش از امتحان اصلی داشته باشیم تا حیثیت علمی دانشگاه آزاد بالا برود، دانشگاه آزاد استاد و متخصص کم ندارد، البته طبیب عمومی نمی‌تواند دروس تخصصی را ارائه دهد.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش جمعیت دانشجویان در بیمارستان‌های دولتی گفت: اساسا بیمارستان‌های دولتی به علت کثرت دانشجویان تعداد بیمارانی که این دانشجویان به بالین آنها می‌روند کافی نیست در حالی که باید به دانشجویان پزشکی و انتر‌ن ها مسئولیت‌هایی نظیر پزشکی کیشیک داده شود.

وی با اشاره به اینکه بالین قربانی دروس تئوری شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دانشجویان در تحصیل و دروس تئوری شاگرد اول هستند، اما هنگام ویزیت بیمار دچار استرس می‌شوند، من ۴۳ سال است که تدریس می‌کنم و همه این‌ موارد را لمس کرده ام.

ولایتی با اشاره به افزایش تخصص و گرایش‌ها عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که تخصص، فوق تخصص و گرایش زیاد شده و متخصصینی نظیر متخصص داخلی و پزشک عمومی نایاب شده به علت آنکه در حوزه‌های مختلف علوم رشد زیادی داشته تخصص و فوق تخصص زیاد شده، اما این نکته مهم است که انسان تفکیک پذیر نیست و تخصص‌های مختلف نیز در آخر به هم متصل می‌شوند در کنار این موارد، ما از نبود جراح عمومی خوب رنج می‌بریم.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت تصریح کرد:این طرح به دولت وابسته است که ما به آن وابسته نیستیم و همان طور که می‌دانید بدهکاری زیادی به بیمه‌ها وجود دارد که باید فکری به حال این بدهی‌ها کرد.

وی با اشاره به اعزام پزشک به کشور‌های همسایه بیان کرد: اگر ما بتوانیم پزشکان خوبی تربیت کنیم می‌توانیم به کشور‌هایی نظیر عراق هم این پزشکان را اعزام کنیم هم چنین ایران تنها کشور اسلامی و شرقی است که کتاب‌های تخصصی به زبان فارسی دارد و کشور‌هایی نظیر افغانستان نیازمند چنین کتاب‌هایی هستند و برای پذیرش دانشجو نیز با عراق رایزنی‌هایی انجام شده است.

ولایتی افزود: شنیدیم برخی از اساتید در دانشگاه‌های آزاد طوری صحبت می‌کنند که انگار یک استاد ضدانقلاب در کلاس حضور دارد ما این را قبول نداریم و هر کس که می‌خواهد با ما همکاری داشته باشد باید نظام را قبول داشته باشد و هویت دین را بپذیرد تبلیغ ضد اسلام و انقلاب در کلاس‌های دانشگاه آزاد نباید انجام شود.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: من هیچ دریافت مادی از این سمت ندارم و به عنوان وظیفه ملی خود می‌دانم که حضور داشته باشم و حضور در این دانشگاه که پسوند اسلامی نیز دارد باعث افتخار است، اما باید در حد و شان نام این دانشگاه ظاهر شد.

 انتهای پیام/ 

  نباید در کلاس های دانشگاه آزاد تبلیغ ضد انقلاب و ضد اسلام باشد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
دانشگاه آزاد آبروي علمي كشور را برد دانشگاه ازاد مدرك فروشي قانوني
آخرین اخبار