رحیمی در سومین جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

عرضه 23 هزار رأس دام در روز عرفه و عید قربان/ حضور 240 دامپزشک در مراکز عرضه دام زنده

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار برای روز عید قربان و عرفه 23تا 24 هزار رأس دام در مراکز عرصه دام زنده در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

عرضه 23 هزار رأس دام در روز عرفه و عید قربان/ حضور 240 دامپزشک در مراکز عرضه دام زندهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص روز عرفه و عید قربان اظهار داشت: در این روزها برای حفظ سلامتی شهروندان در ایام مذهبی بحث توزیع دام توسط مراکز ویژه در شهرداری تهران در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: به منظور جمع‌آوری دام‌های سرگردان در شهر تهران از سال 91 تاکنون اقدامات گسترده ای را برای ذبح دام در مراکز ثابت و موقت شهرداری تهران انجام داده‌ایم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه اگر عرضه غیرمجاز دام در سطح شهر تهران مدیریت نشود، این مسئله فاجعه‌بار خواهد بود، گفت: امسال با توجه به تب کریمه کنگو اقدامات شهرداری تهران به منظور عرضه دام و کشتار آن در جایگاه‌های ثابت و موقت جدی‌تر خواهد بود و همچنین این سازمان نگاه عمیق‌تری به موضوع سلامت شهروندان خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دام زنده در جایگاه‌های توزیع دام زنده در سه مرکز ثابت منطقه 4، 18 و 15 به شهروندان عرضه می‌شد، تصریح کرد: از سال 90 تا کنون به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان تعداد جایگاه غیرثابت را از 16 غرفه هر ساله افزایش دادیم و امسال برای مراسم قربان و عرفه 25 جایگاه ثابت و غیرثابت برای توزیع دام زنده و کشتار آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در 22 منطقه شهر تهران، 22 جایگاه غیرثابت برای مراکز دام زنده و کشتار آن پیش بینی شده تا بتوانند به شهروندان تهران خدمات رسانی بهتری داشته باشند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه بدون تردید سه جایگاه ثابت در شهر تهران نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد، تاکید کرد: باید تعداد جایگاه‌های عرضه دام زنده در شهر تهران افزایش یابد، چرا که سلامتی شهروندان در اولویت قرار دارد.

رحیمی با اشاره به عرضه دام در 25 جایگاه موقت و دائم شهر تهران تصریح کرد: تمام خدمات در این مراکز رایگان خواهد بود تا شهروندان با اطمینان خاطر راحت‌تری نسبت به خرید زنده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: 12 جایگاه عرضه دام زنده و کشتار در مراکز خیریه مانند کمیته امداد، بهزیستی، کهریزک و غیره پیش بینی شده است تا شهروندانی که تمایل به کمک دارند، بتوانند نذورات خود را پرداخت کنند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده از سازمان دامپزشکی ایران در روز عرفه و عید قربان 23 تا 24 هزار رأس دام در جایگاه‌های ثابت و غیرثابت مراکز دام زنده عرضه می‌شوند، یادآور شد: از این تعداد تنها 10 تا 11 هزار رأس دام در این مراکز کشتار می‌شوند.

رحیمی با تاکید بر اینکه برای ذبح نظارت شرعی انجام می شود، گفت: همچنین 240 دامپزشک با همکاری پرسنل شهرداری تهران نسبت به سالم بودن دام اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده سالانه یک میلیون رأس دام در شهر تهران در ایام‌های مختلف قربانی می‌شوند که از این رقم تعداد بسیاری کمی از آنها در جایگاه‌های شهرداری ذبح می شوند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری به منظور عرضه خدمات رایگان دام به شهروندان در روز عید قربان و عرفه اشاره کرد و گفت: تاکید می‌کنیم که در این مراکز هیچ هزینه‌ای بابت ذبح دام از شهروندان دریافت نمی‌شود.

رحیمی تاکید کرد: اگر دامی بعد از خرید مشتری مشکلی داشته باشد، در همان زمان به جایگاه ارجاع و دام جدیدی در اختیار شهروند قرار می‌گیرد، اگرچه در صورت مشکل داشتن دام حتی پول خرید دام به مشتری بازگردانده می شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شرکت شهربان و نیروی انتظامی در روز عید قربان و عرفه نسبت به تخلفات مبنی بر وجود دام‌های سرگردان در سطح شهر تهران اقدام می‌شود، تصریح کرد: این دام‌ها پس از دریافت به جایگاه‌های موقت و دائم شهرداری تهران هدایت می‌شوند تا نسبت به سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نمی تواند در خصوص دام‌هایی که در منازل شهروندان ذبح می‌شود ورود کند، افزود: معتقدیم که در این زمینه باید با همکاری سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

رحیمی ادامه داد: شهرداری تهران تکلیفی برای جلوگیری از ذبح دام‌ها در منازل ندارد، اگرچه امیدواریم که تمام دام‌ها در جایگاه‌های پیش‌بینی شده ذبح شود.

وی با اشاره به درآمد کسب شده از جایگاه‌های موقت و ثابت عرضه دام در شهر تهران یادآور شد: شهرداری تهران درآمدی از جایگاه‌های موقت ندارد و از غرفه‌های غیرثابتی که در اختیار اشخاص هم قرار می‌دهد، رقمی ناچیز دریافت می‌کند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری تهران برای عرضه دام هزینه‌ زیادی می‌کند، به گونه‌ای که از 183 غرفه‌ای که در اختیار افراد قرار می‌دهد، 120 میلیون تومان دریافت می‌کند، اما در مقابل آن یک میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار