تیلرسون: به طالبان اجازه قدرت‌گیری را نمی‌دهیم

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه‌ آمریکا گفت: تامین صلح و ثبات در افغانستان نگهبانی از آمریکا است و به طالبان اجازه قدرت گیری نمی‌دهند.

تیلرسون: به طالبان اجازه قدرت‌گیری را نمی‌دهیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه‌ آمریکا گفت: تامین صلح و ثبات در افغانستان نگهبانی از آمریکا است و اجازه نمی‌دهد که طالبان در افغانستان دوباره به قدرت برسد.

تیلرسون گفت: سال‌های گذشته طالبان پیشرفت‌های قابل توجهی در افغانستان داشته، بخش نفوذشان را گسترش و در بعضی از مواقع نیروهای امنیتی افغانستان نتوانستند مانع گسترش نفوذ این گروه شوند.

وی گفت: آمریکا رویکرد سرکوب طالبان را در افغانستان در دست گرفته است و پیام ما به طالبان این است که شما را به عقب خواهیم راند و اجازه‌ دوباره‌ قدرت گرفتن را به شما نخواهیم داد.

وزیر خارجه‌ آمریکا گفت: رییس جمهور آمریکا خواست که وضعیت را در افغانستان تغییر بدهد، نیروهای آمریکا مطابق وضعیت جنگی در افغانستان فرستاده خواهند شد و در مورد تعداد آنها فرماندهان نظامی آمریکا که در افغانستان حضور دارند تصمیم می‌گیرند.

تلویزیون یک افغانستان نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته‌ گذشته راهبرد نظامی جدید‌ این کشور برای افغانستان و آسیای جنوبی اعلام کرد.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار