کولیوند خبر داد

سم پاشی محل چادرهای بیمارستان صحرایی هلال احمر در عرفات

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج گفت:همه ساله و پیش از راه اندازی بیمارستان صحرایی هلال احمر در سرزمین عرفات ،این محلها سم پاشی می شوند.

سم پاشی محل چادرهای بیمارستان صحرایی هلال احمر در عرفات

پیرحسن کولیوند در گفتگو باخبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: همه ساله و پیش از راه اندازی بیمارستان صحرایی هلال احمر در سرزمین عرفات و به منظور حفظ سلامت بیماران مراجعه کننده به این مراکز و کادر پزشکی شاغل در آنها این محلها سم پاشی می شوند.

او ضمن اشاره به اینکه برای تأثيرکافی آفت کش ها و جلوگيری از خطرات ناشی از آنها باید شرایط مناسب آب و هوائی در هنگام سمپاشی را نیز رعایت کرد، گفت : این عمل همه ساله چندروز پیش از ورود زائرین به این سرزمین صورت می گیرد.

کولیوند خاطرنشان کرد : علاوه بر سم پاشی و آفت کشی چادرهای محل استقرار بیمارستان صحرایی ، محل چادرهای جانبازان عزیز کشورمان را نیز انجام داده ایم.

این مقام مسئول همچنین از تامین برق این چادرها هم خبر داد و گفت : یکی دیگر از کارهای مهمی که پیش از راه اندازی چادرهای بیمارستانی انجام می دهیم ، تامین برق این چادرها است.

کولیوند برق این چادرها را برای استفاده ی تجهیزات پزشکی موجود در چادرها لازم و ضروی دانست و گفت : این کار را همه ساله تکنسینهای تاسیسات مرکز پزشکی انجام می دهند.

هشدار خطر گرمازدگی حجاج

طاهر درودی جانشین مدیر عملیات پزشکی حج در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره  به خطر بالای بروز عوارض حاد برای بیماران قلبی و تنفسی در هوای گرم اظهار کرد: به مدیران کاروانها توصیه می شود به هیچ وجه زائرین دارای بیماریهای پرخطر را در هوای گرم ظهر برای طواف و یا زیارت به بیرون از هتل نبرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زائرین دارای بیماریهای قلبی و تنفسی بیشتر از سایر افراد در معرض خطر گرمازدگی هستند، تاکید کرد:مهمترین علائم گرمازدگی را پوست خشک و داغ – عدم تعریق – تنفس کوتاه و سریع – نبض سریع و ضعیف – افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه – سردرد – گرفتگی عضلات – گشادی مردمک چشم است که در صورت مشاهده چنین حالتی در هر یک از زائرین خود ، به سرعت او را به نزدیکترین پزشک منتقل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار