کاهش سه درصدی بهای نفت/ بهای بنزین به بالاترین میزان در 2 سال گذشته رسید

طوفان هاروی در ایالت تگزاس باعث کاهش سه درصدی بهای طلای سیاه در بازار انرژی نیویورک شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت آمریکا در بازار انرژی نیویورک به دلیل طوفان هاروی در خلیج نفتی این کشور و بسته شدن پالایشگاه‌های نفتی این منطقه، شاهد کاهش سه درصدی بود. با این وجود، بهای بنزین به بالاترین میزان در دو سال گذشته رسید.

بر این اساس، نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با یک دلار و 48 سنت کاهش (معادل 3.1 درصد)، 46 دلار و 39 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. همچنین بهای نفت برنت دریای شمال با 70 سنت کاهش ( معادل 1.3 درصد) به 51 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید.

این درحالی است که بهای هر گالن بنزین با 7 درصد افزایش به یک دلار و 78 سنت رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه ژوئیه سال 2017 است.

هاروی که قدرتمندترین طوفان طی 50 سال اخیر در ایالت تگزاس آمریکا است، تاکنون دستکم دو کشته برجای گذاشته است. این طوفان منجر به سیل شدید و بسته شدن بندر هوستون و چند پالایشگاه نفت شده است. پالایشگاه‌های نفت ایالت تگزاس ظرفیت پالایش روزانه 5 میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام را دارند. پالایشگاه‌های ایالت لوئیزیانا نیز 3 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز پالایش می‌کنند. برآورد می‌شود طوفان هاروی بیش از 2 میلیون بشکه از ظرفیت پالایش این پالایشگاه‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار