معاون رییس جمهور؛

دولت 30 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

معاون رییس جمهور گفت: دولت با شرایط فعلی ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه گفت: بنده حامل پیام‌هایی از طرف آقای دکتر روحانی هستم که سیاست‌های دولت دوازدهم را در راستای دولت یازدهم ترسیم کردند.
 
وی افزود: دولت دوازدهم برمبنای دیانت عقلانی و رحمانی و سیاستگذاری و عمل به مشکی اعتدالی تشکیل شده است و جلب مشارکت عمومی در مراحل مختلف تصمیم گیری از اصول دولت خواهد بود.
 

این مقام ارشد دولتی گفت: انتظارات مردم از دولت زیاد است. در آمدهای دولت در طول سال چیزی حدود ۳۰۹ هزار میلیارد خواهد بود و قانون بودجه دولت را مکلف به هزینه ۳۴۰ هزار میلیارد کرده است. این یعنی چیزی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه.

کلانتری گفت: سیاست دولت در این مرحله برای گریز از استقراض از بانک مرکزی که باعث افزایش نقدینگی می شود، صرفه جویی در هزینه هاست. دولت البته همزمان باید ۸ درصد رشد سالیانه را محقق کند که نیاز به ۷۷۰ میلیارد سرمایه گذاری دارد.

وی ادامه داد: دولت معتقد است منابع موجود تکافوی ایجاد ۷۰۰ هزار شغل خالص را نمی دهد. بنابراین نیازمند است که سراغ بخش خصوصی برود و اصل ۴۴ قانون اساسی را درست اجرا کند.

کلانتری گفت: ما نمی توانیم کسری بودجه را در برابر خواسته های مردم بهانه کنیم و یا با دستکاری مصنوعی قیمت ارز درآمد را افزایش دهیم. کشور امروز به شدت از بیکاری و بی آبی رنج می برد و ما ناچاریم برای رشد اقتصادی سرمایه گذاری جذب کنیم.

وی ادامه داد: دولت دوازدهم برمبنای واقع بینی و لحاظ کردن نقاط ضعف و قوت عمل خواهد کرد شجاعانه تصمیم خواهد گرفت، ولی با تدبیر در هر تصمیمی از محیط زیست تا عرصه‌های سیاسی و اجتماعی واقع بینانه عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: در عرصه سیاست خارجی دولت بر مبنای تعامل سازنده عمل خواهد کرد همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دولت بر آن تاکید کردند استیفای حقوق مردم و مبنای قانون اساسی سیاست دولت در عرصه داخلی خواهد بود.

کلانتری گفت: توسعه همه جانبه در دستور کار دولت خواهد بود و پایداری توسعه در همه بخش‌ها دنبال خواهد شد. پیگیری و حقوق همه ایرانیان نه گروه‌ها و افراد در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: دولت مصمم است با فساد مبارزه کند و بانوان و جوانان را در عرصه‌های مختلف مدیریتی مشارکت بدهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: توسعه اشتغال و به موازات ان اصلاح نظام بانکی و بودجه، توسعه حمل و نقل، کشاورزی پایدار و احترام به همه اقوام مذاهب و تشکل‌های سیاسی و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی همه اقشار مردم در اولویت خواهد بود.

کلانتری افزود: دولت در سیاست خارجی تعامل گسترده با جهان نقش آفرینی سازنده در منطقه و پاسداشت برجام را در دستور کار خواهد داشت و در بخش فرهنگی به دنبال تقویت زندگی اخلاقی، بهسازی عملکرد مدارس و دانشگاه‌ها را دنبال خواهد.

وی گفت: دولت در بخش زیست محیطی اصلاح مدیریت منابع آب، مقابله با فرسایش خاک، مقابله با آلودگی هوا، حفظ پوشش گیاهی، مدیریت پسماند‌ها و فاضلاب را پیگیری خواهد کرد و در بخش بهداشت سلامت به دنبال بهبود ارایه خدمات بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.
 

انتهای پیام/پ

سفر معاون رییس جمهور به کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار