بهره برداری از پروژه سامانه گرمسیری تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از ورود آب به سامانه گرمسیری تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیاست امیریان در کارگروه آب و کشاورزی استان که امروز(ششم شهریور) با حضور رییس سازمان محیط زیست در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه 10 هزار هکتار از اراضی ملی که قرار است با سامانه گرمسیری آبیاری شود آماده واگذاری جهت کشاورزی است، گفت: تلاش ما این است بتوانیم از این آب نهایت بهره وری را داشته باشیم.

وی افزود: قرار است در این زمینه اراضی بر حسب کیفیت و مرغوبیت جهت تخصیص آب معرفی و تقسیم بندی شوند گره اصلی کار در این زمینه حفر تونل 49 کیلومتری بود که این کار امسال به اتمام رسید و طبق وعده داده شده آب تا پایان سال وارد سامانه می شود.

وی افزود: پیش از این قرار بود آب تا پاییز امسال وارد سامانه شود که با توجه به برخی مشکلات این مسئله به پایان سال موکول شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه در کنار راه اندازی این سامانه، بحث شبکه های فرعی و اصلی توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی دنبال شده گفت: هم اکنون چهار سد زاگرس، تنگ حمام، جامیشان و گیلانغرب برای پذیرش 60 میلیون مترمکعب آب سامانه آماده شده‌اند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه یادآور شد: تا پایان سال 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از آب سامانه گرمسیری آماده کشت می‌شود.

 

انتهای پیام/ز

پایان امسال آب وارد سامانه گرمسیری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار