کشف اسنادی مخفیانه از روابط ابوظبی و القاعده

برخی اسناد مخفیانه نشان می‌دهد ابوالعباس، سرکرده گردان حماة العقیده که از هم‌پیمانان امارات به شمار می‌آید در راستای افزایش توان نیروهای القاعده تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الوطن، بر اساس یک سند مخفیانه بین‌المللی «عادل فارع»، با کنیه «ابوالعباس» مجوز گسترش القاعده در تعز را صادر کرد و از آنجا که وی هم‌پیمان امارات است پرسش هایی درباره ارتباط اهداف کشورهای ائتلاف عربی و سربازان ابوظبی در یمن به ذهن می رسد.

ابوالعباس، در نبرد با نیروهای انصارالله در شهر تعز، فرمانده جبهه شرقی بود و پس از تشکیل گردان حماة العقیده و جذب کمک های مالی و نظامی امارات در طی چند ماه توانست این گردان را گسترش دهد.

چند روز پیش سندی مخفیانه از سوی تیم کارشناسان وابسته به کمیته تحریم های بین المللی در سازمان ملل متحد یافت شد که نشان می دهد ابوالعباس با دریافت حمایت مستقیم از سوی امارات توانست بر توان نیروهای القاعده بیافزاید.

همچنین سندی از سوی رسانه‌های کشورهای های خلیجی منتشر شد که بر گسترش القاعده و روابط ابوالعباس با امارات تاکید داشت در این سند که نامه ای رسمی از سوی یکی از دادگاه های القاعده در جبهه شرقی شهر تعز بود به این نکته پرداخته شد که روابط  القاعده و گردان ابوالعباس پس از سیطره ائتلاف سعودی بر شهر تعز آغاز شد.

در پایان این سند امضای قاضی القاعده در استان تعز دیده می شود که آن را خطاب به اداره تحقیقات جنایی این استان فرستاد و از وی درخواست کرد تا یکی از بازداشت شدگان را بنا بر درخواست اعضای خانواده وی آزاد کنند.

گردان حماة العقیده به سرکردگی ابوالعباس در تعز، تنها واحد نظامی است که از زره های نظامی پیشرفته اماراتی برخوردار است. همچنین این گردان با جذب عناصر جدید از گروه القاعده توانست حمایت های مالی بیشتری به دست بیاورد.

گفتنی است انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات از نیروهای جبهه شرقی تعز و نقش شجاعانه آنها تشکر کرد که توسط ابوالعباس اداره می شد. انور قرقاش در همان سخنرانی از گروه اخوان المسلمین انتقاد کرد و آنها را به بی ارادگی و ضعف در عملیات آزادسازی تعز متهم کرد.

همچنین مناطق جبهه شرقی تعز به سرکردگی ابوالعباس، پناهگاهی برای شماری از نیروهای القاعده با نام انصار الشریعة است.

علاوه بر این گردان ابوالعباس تنها عناصر حاشیه ای گروه القاعده را در خود جای نداد، بلکه بسیاری از سرگردگان مطرح نظامی این گروه  در این گردان به سر می برند.

در جریان تبادل اسیران میان نیروهای انصارالله و القاعده در حضرموت، زمینه برای جابه جایی سرکردگان و فعالیت دوباره آنها فراهم شد و شماری از آنها معتقد بودند در گردان حماة العقیده می توانند بر قدرت و میزان نفوذ خود بیافزایند.

یکی از این سرکردگان که از نزدیکان ابوالعباس به شمار می آید، وسلی شارم، استاد آمریکایی است که در جریان تبادل اسیران آزاد شد و منصبی جدید در گردان ابوالعباس برعهده گرفت.

منیر المحجری، فعال سیاسی می گوید همه از وجود شماری از اعضای القاعده در گردان ابوالعباس خبر دارند، اما هیچ کسی به این موضوع نمی پردازد؛ زیرا پرداختن به چنین موضوعی نوعی تمرکز بر گردان ابوالعباس است و امکان بروز مشکل میان ارتش ملی در تعز و اعضای گردان ابوالعباس را افزایش می دهد.

وی افزود بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی به نفع ابوظبی می نویسند و واکنش نشان می دهند. این در حالی است که دولت امارات اهدافش در یمن مشخص است و به حزب اصلاح گرا این اجازه را نمی دهد تا بخشی از آینده سیاسی این کشور را مشخص کنند.

انتهای پیام/ 

 

افشای جزئیاتی در خصوص نقش امارات در گسترش القاعده

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار