احتمال دیدار لاوروف و تیلرسون در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

یک دیپلمات آمریکایی گفت احتمال دارد وزرای خارجه آمریکا و روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، «جان تفت»، سفیر آمریکا در روسیه روز دوشنبه گفت ممکن است سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و رکس تیلرسون، همتای آمریکایی وی، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار کنند.

هنگامی که از سفیر آمریکا در روسیه پرسیده شد آیا احتمال دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در طی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وجود دارد، وی در پاسخ گفت: «معلوم است که احتمال آن وجود دارد. من فکر می‌کنم وزرای خارجه به طور معمول با یکدیگر ملاقات می‌کنند. تا کنون درباره هیچ موردی برنامه‌ریزی نشده است؛ اما آن‌ها اغلب یکدیگر را در نیویورک ملاقات می‌کنند.»

این دیپلمات آمریکایی خاطر نشان کرد تا کنون درباره این دیدار احتمالی سخنی به میان نیامده است.

وی گفت: «تا کنون درباره زمان این دیدار بحث نکرده‌ایم. اما گمان می‌برم که این اقدام را انجام خواهیم داد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا مکالمه تلفنی میان ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – و همتای آمریکایی او، دونالد ترامپ، به زودی انجام خواهد شد یا خیر، گفت درباره این مسئله اطلاعی ندارد.

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 12 سپتامبر سال جاری میلادی در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد. سخنرانی‌های عمومی در این نشست از تاریخ 19 سپتامبر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار