انتقاد فرماندار کارون از وضعیت نامطلوب اشتغال جوانان

فرماندار شهرستان کارون وضعیت اشتغال جوانان این شهرستان را نامطلوب دانست.

معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون با اشاره به وضعیت نامطلوب اشتغال جوانان در کارون بیان داشت: در حال حاضر بیش تر نیروهای شاغل در ادارات این شهرستان غیربومی هستند و با توجه به محدودیت استخدام در این ادارات، باید به فکر اشتغالزایی بصورت آزاد در شهرستان باشیم.
وی اذعان کرد: شهرستان کارون از جوانان تحصیلکرده با مدارج عالی دانشگاهی برخوردار است، اما متاسفانه شاهد نرخ بالای بیکاری در این شهرستان هستیم.
خنفری با بیان این‌که در این شهرستان با محدودیت برای جذب جوانان در ادارات و سازمان‌ها مواجه هستیم، اظهار داشت: هنوز تمام ادارات در شهرستان کارون مستقر نشده‌اند و ادارات مستقر شده نیز از بدو استقرار در این شهرستان فاقد مجوز استخدام بودند، بنابراین پرسنل موردنیاز این ادارات از اهواز تآمین شد.
فرماندار کارون گفت: وضعیت اشتغال در شهرستان کارون خوب نیست و از آنجایی که اداره کار در این شهرستان مستقر نشده است، هنوز آمار دقیقی از نرخ بیکاری وجود ندارد.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر بیش تر نیروهای شاغل در ادارات این شهرستان غیربومی بوده و با محدودیت استخدام در این ادارات مواجه هستیم، باید برای حل مشکل اشتغال جوانان شهرستان به فکر اشتغالزایی بصورت آزاد باشیم.
معصومه خنفری یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان کارون را راه‌اندازی دهکده گردشگری در این شهرستان عنوان کرد و افزود: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این زمینه قول مساعد برای تامین اعتبار احداث این دهکده را داده است.
وی گفت: طرح ایجاد دهکده گردشگری برای ارائه تولیدات بومی، محلی و نمایش‌های محلی در دست اجرا می باشد و قرار است تا این طرح پس از بررسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین اعتبار شود.
خنفری با بیان این‌که صنایع دستی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان کارون است و برای استفاده از این ظرفیت باید بسترسازی لازم صورت بپذیرد، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های موردنظر برای ایجاد اشتغال در شهرستان کارون راه‌اندازی بازارچه عرضه تولیدات بومی و محلی برای بانوان این شهرستان است.
انتهای پیام/گ

وضعیت  اشتغال در کارون مطلوب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.