مدير امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان؛

برخورداری روستای آب هندو از نعمت آب شرب

مردم روستای آب هندو از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

برخورداری روستای آب هندو از نعمت آب شرببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسنی ،مدير امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: با اجرای پروژه آبرسانی، مردم روستای آب هندو از نعمت آب شرب برخودار شدند.

وی در آئین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای آب هندو از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان در هفته دولت، با بیان اینکه روستای آب هندو از جمله روستاهای فاقد تأسیسات آبرسانی بود، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستای آب هندو با ۳۸۵ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

حسنی با اشاره به اینکه در این پروژه شبکه داخلی اجرا شده است، افزود: با حفر چاه و اجرای شبکه داخلی مخزن آبرسانی تعیین و تأسیسات مورد نیاز اجرا شده است.

وی با بیان اعتبارات صرف شده براي اين پروژه گفت: ٣٨٥ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه برای این پروژه صرف شد و برای انجام این پروژه آبرسانی حدود ۳ کیلومتر شبکه داخلی، ۳۰۰ متر خط انتقال و ۱۰۰ متر خط برق اجرا شده است.

حسنی با تأکید بر اینکه مخزن بتونی با ظرفیت ۵۰ مترمکعب آب در بالادست روستا تعبیه شده است، بیان کرد: با اجرای این پروژه مردم روستای آب هندو از نعمت آب شرب برخودار شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با اشاره به جمعيت روستاي آب هندو اعلام كرد: اين روستا داراي ٥٠ خانوار  و  ۲۰۰ هزار نفر جمعيت است که به لحاظ آب شرب مشکلاتی داشتند.

وي افزود: برای آبرسانی به روستای آب هندو چاهی با عمق ۱۵ متر حفر شده است البته منابع آبی این روستا به صورت سطحی بوده و آبدهی خوبی دارند.

حسنی تأکید کرد: متأسفانه از مشکلات موجود در بخش منابع آبی این است که در گذشته در ۲۰۰ متری روستاها حفر چاه برای آبرسانی انجام می‌شد اما امروز با کاهش سطح آب‌ها، چاه‌ها در ۲ تا ۴ کیلومتری روستاها حفر می‌شود.

انتهای پیام/ص

برخورداری روستا از آب شرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.