مرکل: پناهجویان باید به طور مساوی در اروپا تقسیم شوند

صدراعظم آلمان ضمن حمایت از سیاست درهای باز، خواستار تقسیم عادلانه پناهجویان در سراسر اروپا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، از سیاست درهای باز به روی مهاجران که 2 سال پیش ارائه داده بود حمایت کرد و اظهار داشت: «باید پذیرای پناهجویانی که از مناطق جنگ‌زده مانند سوریه یا دیگر کشورها نزد ما می‌آیند، باشیم. من بار دیگر بر اهمیت تصمیمی که در سال 2015 گرفتم، تاکید می‌کنم. باید کاری برای جلوگیری از فجایع انسانی انجام دهیم.»

مرکل در ادامه اذعان کرد: در آن زمان قانون اتحادیه اروپا برای مقابله با سیل پناهجویان ناکافی بود. هم‌اکنون انتقادات زیادی به قوانین دوبلین درباره مهاجران وارد است چراکه طبق این قانون، کسانیکه به دنبال پناهندگی هستند در نخستین کشور اتحادیه اروپا که وارد می‌شوند، ثبت نام خواهند شد.

این قانون، کشورهای اروپایی را که در حاشیه مدیترانه قرار گرفته‌اند ملزم می‌کند بیشترین تعداد پناهجویان را بپذیرند زیرا اکثر این افراد از طریق دریا قصد دارند خود را به اروپا برسانند و به اجبار وارد یکی از همین کشورهای حاشیه دریا مانند یونان و ایتالیا می‌شوند.

مرکل با اشاره به این موضوع گفت: چنین قانونی قابل پذیرش نیست که ایتالیا و یونان صرفا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند، میزبان بیشترین تعداد مهاجران باشند. تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در این باره همکاری داشته باشند و بطور مساوی مهاجران را بپذیرند.

پیش از این نیز درخواست توزیع عادلانه مهاجران در اتحادیه اروپا مطرح شده بود؛ اما با مقاومت شدید برخی کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان و گرجستان مواجه شد.
مرکل در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسافرت پناهجویان به کشورهای اصلی خود اشاره کرد و گفت: اگر هریک از مهاجران برای گذراندن تعطیلات به کشور جنگ‌زده خود سفر کند، درخواست پناهندگی آنها بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت زیرا بازگشتن به جایی که از آن فرار کرده‌اید، غیرقابل توجیه است.

مرکل در ادامه وعده داد تجهیزات و امکانات لازم در اختیار گارد ساحلی لیبی قرار خواهد گرفت تا جلوی مهاجرت‌های غیرقانونی از طریق دریا که صدها کشته برجا می‌گذارد، گرفته شود. 

انتهای پیام/

صدراعظم آلمان خواستار پذیرش پناهجویان در تمامی اتحادیه اروپا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار