بازداشت پنج نفر در ترکيه به اتهام هک کردن پايگاه شبکه الجزيره

مقامات ترکیه، پنج نفر را در ارتباط با هک پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز، مقامات ترکیه پنج نفر را به اتهام هک شبکه خبری الجزیره بازداشت کردند.
 
این گزارش می افزاید در پی حمله سایبری به شبکه خبری الجزیره و انتساب اظهاراتی به تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، پنج فرد مظنون به این حمله در ترکیه دستگیر شدند. دادستان کل قطر با اعلام این مطلب، از آغاز بازجویی از پنج فرد بازداشت شده بدست مقامات امنیتی ترکیه خبر داده است.
 
دادستان قطر بر هماهنگی کامل دو کشور برای تکمیل تحقیقات درباره این حمله تاکید کرده است. هنوز مطلبی در خصوص ملیت افراد بازداشت شده منتشر نشده است. از زمان انتشار سخنان منتسب به تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر بر روی وب سایت شبکه خبری الجزیره، روابط دیپلماتیک میان دوحه و چهار کشور تحریم کننده این کشور رو به تیرگی گرائید.
 
در میان سخنان منتشر شده الجزیره به نقل از امیر قطر، می توان به صحبتهای وی درباره موضوعات مورد اختلاف با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله قدرت منطقه ای ایران و همکاریهای استراتژیک میان دو کشور اشاره کرد. انتشار همین مطالب خشم کشورهای تحریم کننده و در راس آنها عربستان سعودی را برانگیخت.
 
دوحه در اولین واکنش نسبت به انتساب این اظهارات به امیر قطر، اعلام کرد سایت شبکه الجزیره هک شده است و هک کنندگان با هدف تشدید اختلاف میان قطر و دیگر کشورهای عربی، به انتشار سخنان جعلی اقدام کرده اند.
 
انتهای پیام/  

ترکیه 5 نفر به اتهام دست داشتن در هک شبکه الجزیره بازداشت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار