کمالوندی در مراسم روز کارمند سازمان انرژی اتمی؛

اعتلای جمهوری اسلامی ایران باید به گسترش عدل در جهان کمک کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: 37 سال انقلاب به دنبال این است که اهدافی را محقق کند که عمدتا در راستای اعتلای جمهوری اسلامی است.

اعتلای جمهوری اسلامی ایران باید به گسترش عدل در جهان کمک کندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مراسم روز کارمند که 4 شهریور ماه سال جاری با حضور معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان؛ در سالن خوارزمی برگزار شد اظهار داشت: این مهم مستلزم جمع‌آوری اسبابی است که اصطلاحاً در علم روابط بین‌الملل به آن منابع قدرت و اقتدار گفته می‌شود و در نگاه کلاسیک و استراتژیک است که بیشتر بها را به قدرت نظامی می‌دهند.

در حالیکه امروز صرف قدرت نظامی به تنهایی نمی‌تواند اقتدار بین المللی ایجاد کند به همین دلیل در حوزه‌های دیگر از جمله تصویر‌سازی نیز می‌بایست تلاش زیادی شود.؛ تصویری از کشور ساخته شود که مطابق واقعیت باشد در واقع تلاش دشمن در جهت ارایه تصویری مخدوش از کشور است؛


معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سپس افزود: دشمنان می‌خواهند ایران هراسی کنند و با این کار جلوی رشد اقتصادی کشورمان را بگیرند. این در حالی است که کشوری که قدرت نظامی داشته باشد و اقتصاد خوبی نداشته باشد نیز نمی‌تواند موفق باشد و یکی از موضوعات مهم همین بحث اقتصاد است.

وی ادامه داد: می‌دانیم کشور به لحاظ اقتصادی مشکلات بسیاری دارد اگر چه در مقایسه با مسیری که کشورهای قدرتمند دنیا رفته‌اند این مشکلات از جنس مشکلاتی است که قابل حل است به شرطی که برای آنها برنامه داشته باشیم.


کمالوندی خاطرنشان ساخت: در کشور ظرفیت و استعداد بالایی برای رشد اقتصادی وجود دارد که مردم در آن احساس آرامش کنند، مهم‌ترین ویژگی آن این است که درانزوا بوده و در این راستا برجام قدمی بود برای حداقل رساندن مشکلات اقتصادی. اینکه موفق است یا نه از نظر سیاسی هر کس می تواند متفاوت صحبت کند.

وی افزود: در مجموع قرار است کشور شرایط نسبتاً آرامی پیدا کند، مبادلات تجاری اش با وجود برخی مشکلات به راحتی انجام شود، بخشی از مشکلات حل شود و به سمت مسیری برود و فضایی ایجاد شود تا شرکت‌های بزرگ بتوانند وارد فعالیت های اقتصادی شوند، هدف برجام این بود که موانع اقتصادی برداشته شود.

 

انتهای پیام/

 

کمالوندی  اعتلای جمهوری اسلامی ایران باید به گسترش عدل در جهان کمک کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار