انتقاد از شرایط معادن جنوب؛

خام فروشی تنها استفاده ازمعادن جنوب کرمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: علی رغم بی نظیر بودن معادن استان تا کنون استفاده بهینه‌ای از ظرفیت‌های معدنی استان نشده است.

خام فروشی تنها استفاده ازمعادن جنوب کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: در برنامه ششم تاکید براین شده است که استفاده از معادن به‌شکل خام نباشد و چرخه تولید و فرآوری بطور کامل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بایداز خام فروشی مواد معدنی به خارج از استان کرمان جلوگیری شود اظهار کرد: تبیین الگویی که متکی به بخش خصوصی باشد و بتواند در کنار بخش دولت بحث مدیریت مناطق مختلف را در استان دنبال کند به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بحث تقسیم کرمان به مناطق اقتصادی مطرح است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی که موسسات اقتصادی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هر کدام یک منطقه از استان را تحت پوشش قرار دهند، فرصتی بسیار خوب برای استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان تصریح کرد: درموضوع موسسات سرمایه گذار در استان موضوع صرفا مسائل مالی نبوده بلکه انتقال دانش تولید، توانمند‌سازی افراد به شکل های مختلف و همچنین ارائه الگوی توانمند‌سازی که جوامع محلی و مشارکت جویی مردم را سبب بود از دیگر موارد مطرح شده در این مسئله است.

وی تاکید کرد: در جنوب استان کرمان با توجه به اینکه در برنامه ششم تاکید شده توجه به مناطق محروم یکی از سیاست‌های مشخص و مورد تاکید دولت است.

رودری افزود: تعادل‌بخشی و توازن توزیع اعتبارات و امکانات در سطح کشور بر اساس یک الگوی آمایشی مورد تاکید اسناد توسعه در استان است.

 

انتهای پیام/ح

خام فروشی معدن در برنامه ششم توسعه حذف شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار