در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

درس‌خواندن 10 تا 12 ساعتی در روز برای کسب رتبه برتر کنکور

رتبه‌های تک رقمی کنکور در مناطق مختلف تهران اظهار کردند که در روز بین 10 الی 12 ساعت درس می‌خوانده‌اند.

درس‌خواندن 10 تا 12 ساعتی در روز برای کسب رتبه برتر کنکوربه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ امروز در محل دبیرستان شاهد شهدای ۷ تیر برگزار شد، در حاشیه این مراسم با برخی از رتبه‌های برتر کنکور گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.

عرفان میران زاده مهابادی دانش آموزی که موفق به کسب رتبه یک رشته انسانی سال 96 در منطقه یک شده است با اشاره به تغیر رشته خود از ریاضی به تجربی گفت: از تابستان ۹۵ شروع به خواندن رشته انسانی کردم و قبل از عید بین ۴ الی ۵ ساعت و پس از آن حدودا ۱۱ ساعت در روز درس می‌خواندم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توقع داشته این رتبه را کسب کند گفت: باتوجه به رتبه‌هایی که در آزمون‌های جامع کسب می‌کردم که اغلب بین ۱ تا ۱۰ بود انتظار داشتم بتوانم در کنکور هم رتبه خوبی را کسب کنم. می‌خواهم رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران را انتخاب کنم، زیرا بسیار علاقه‌مند به این رشته هستم.

سعید نعیمی رتبه ۵ گروه ریاضی در منطقه ۱۴ تهران که در دبیرستان علامه حلی دیپلم خود را گرفته است با اشاره به این موضوع که انتظار چنین رتبه‌ای از خود را داشتم اظهار کرد: در روز‌هایی که مدرسه میرفتم متوسط روزانه ۷ ساعت مطالعه داشتم، اما در روز‌های تعطیل روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

امیر رضا پاشاپور رتبه برتر گروه تجربی در خصوص استفاده از کلاس‌های کمک آموزشی و آموزشگاه‌ها گفت: در کلاس‌های خاصی جز کلاس‌هایی که از سوی مدرسه برگزار می‌شد شرکت نکردم فقط از آزمون‌های هفتگی و جامع استفاده کردم.

وی ادامه داد: با اینکه نتوانستم زمین شناسی را بزنم، اما بازهم مطمئن بودم که می‌توانم جز رتبه‌های برتر شوم، زیرا درصد دیگر رشته هایم خوب بود.

استفاده از اینترنت و فضای مجازی در دوران پیش از کنکور

سما معیری رتبه ۱ رشته هنر منطقه ۱۱ با اشاره به این موضوع که روزانه حدود ۴ الی ۱۰ ساعت درس می‌خواندم گفت: در هیچ کلاس آموزشی و یا آزمونی جز چند آزمون جامع شرکت نکردم.

ارشیا زاهدی پور خامنه نفر اول زبان در منطقه ۶ از دبیرستان انرژی اتمی که در رشته تجربی نیز موفق به کسب رتبه ۱۳ شده است در پاسخ به این سوال که در طول زمانی که برای کنکور درس می‌خوانده چه مقدار از اینترنت و فضای مجازی استفاده داشته گفت: اصلا به این صورت نبود که بخواهم اینترنت و تلفن همراهم را کنار بگذارم بلکه اتفاقا استفاده بسیار می‌کردم.

وی با اشاره به این موضوع که از ۶ سالگی شروع به خواندن زبان انگلیسی کرده است خاطر نشان کرد که برای کنکور هیچ تمرکزی بر روی این رشته نداشته است.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه از سال دوم دبیرستان شروع به درس خواندن برای کنکور کردم گفت: روز‌هایی که مدرسه نمی‌رفتم ۱۲ ساعت در روز درس می‌خواندم و بیشتر تمرکزم بر روی رشته تخصصی خودم یعنی تجربی بود و شاید در طول روز تنها یک ساعت را به خواندن زبان اختصاص می‌دادم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
بله دیگه هر کی طاووس خواهد جور هندوستان کشد پسر من از بسکه درس خوند قیافه اش عین پیرمردا شد تا رتبه اش ۴۰۰ ریاضی شد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
بله حق با شماست. برادر منم عمرشو گذاشت برای کنکور اما دانشگاه دلخواهشو قبول نشد و خیلی توی این مسیر غصه خورد و حتی افسردگی گرفت
آخرین اخبار